NA: Rado True Square Automatic Open Heart

Ik geef eerlijk toe… Was ik écht op zoek naar een horloge? Nee… Ben ik blij met mijn aankoop? Zeer zeker!

Klein achtergrond verhaaltje van mijn NA.

Drie dagen geleden was ik nog op wintersport, toen een vriend mij een berichtje stuurde dat hij een horloge had gekocht. Helemaal in de wolken vertelde hij over zijn aanwinst.
Hij was al langere tijd op zoek naar een Seiko Alpinist SPB197J1 en had dit exacte horloge voor een zeer nette prijs gevonden bij een juwelier in Naaldwijk.
Laat dit nou toevallig om de hoek zijn van mijn woonplaats.

Ik was net een dagje terug van wintersport en had mijn vriendin gevraagd om even mee te gaan naar Naaldwijk om toch eens te gaan kijken wat ze te bieden hadden, voordat het werkende leven weer ging beginnen.
Dit deed ik zeker niet met de intentie om een aankoop te gaan doen, maar gewoon omdat horloges kijken erg leuk is!

Zoals dat dan gaat, komt er al gauw iemand op je af die vraagt of je een horloge wilt passen.
Met enig aarzelen vroeg ik of ze de Rado eens achter het glas vandaan kon halen, puur om eens te zien hoe deze om mijn pols staat.
Naar mijn verrassing vond ik het horloge van ⌀38mm wel erg mooi om mijn pols passen.
Op dat moment was ik zeker nog niet met mijn gedachten bij de aankoop van een horloge.
Ik ben met mijn vriendin een rondje gaan lopen in het dorp, waarbij ze tot mijn verbazing zei “Het horloge stond je echt heel goed, wil je hem niet kopen?

Na een rondje door het centrum ben ik nog eens teruggegaan en heb hem weer om gedaan. Enigszins twijfel begon er te komen… Dus toch maar weer een rondje lopen (arme vriendin)…

Na kort onderzoek op het internet en enig aansporen van mijn vriendin ben ik voor een derde en laatste keer teruggegaan naar de juwelier en verteld dat ik geïnteresseerd was.
Voor het eerst in mijn leven heb ik onderhandeld bij een juwelier (wat ik toch enigzins spannend vond) en heb er zo nog 10% af weten te krijgen.

Kortom; prima dagje met een wending waar ik eerder op de dag nooit aan had durven denken!

Hierbij de foto’s!

61 likes

Heel mooi!:+1:

1 like

Prachtige aanwinst :ok_hand::ok_hand:

1 like

P.R.A.C.H.T.I.G , veel draagplezier!

1 like

Mijn beste,

Aparte verschijning!!
Goed hoor. :+1:
Ik wens je er een inspirerende tijd mee!!

1 like

Veel plezier met deze mooie aanwinst! Jammer dat Rado zo ondergewaardeerd is, daar ik zelf zoveel plezier heb met mijn Rado’s.
Goede keuze, geniet ervan!

3 likes

Ja, met veel geluk heb ik mijn vorige Rado op het forum gevonden!

1 like

Prachtige aanwinst, zo’n onverwoestbare en krasbestendige RADO. Veel plezier ermee.

1 like

Leuk! Cool merk is dit toch

1 like

Wauw, echt een heel gaaf horloge zeg :ok_hand:t2:

1 like

Heel gaaf, je ziet deze (onterecht) te weinig op het forum. Hoe voelt die om de pols qua gewicht?

Veel plezier ermee!!

Deze voel echt heel echt licht om de pols moet ik zeggen! Zeker vergeleken met de Captain Cook die ongv 160g weegt. Deze voelt dan heerlijk met 120g!

1 like

Een prachtige aanwinst :+1: en gekocht bij een goede juwelier.
Een man met liefde voor het vak en voor horloges.
Een paar jaar geleden een Seiko laten testen op waterdichtheid en ik mocht mee de werkplaats in . Daar liet hij zien hoe het werkte en het was nog gratis ook.

1 like

Heel erg mooi! Geniet er van👍

1 like

Zeer aardige man inderdaad! Hij had toevallig net zoals ik de Captain Cook om zijn pols. Leuk om het gesprek mee te beginnen :slight_smile:

1 like

Van harte gefeliciteerd met je Rado, wens je natuurlijk veel draagplezier :+1: :ok_hand:.
O ja, als ze dat nog eens tegen je zegt, gelijk toehappen :wink:

1 like

Cool. Gaaf horloge van een bijzonder merk :+1:

1 like

Superrrr :heart:

1 like

Van harte gefeliciteerd met je NA! De andere aanwinst uit deze juwelier doet het hier ook goed. Mooi om dit plezier met je te kunnen delen!

1 like

Bijzondere en mooie aanwinst. Lekkere afsluiting van de vakantie :+1:t2:

1 like