NA:Rainer Brand Panama Dualtime Chronometer

In mijn zoektocht naar horloges van hoge kwaliteit met een bijzondere vormgeving kom je regelmatig pareltjes van de kleinere merken tegen. Zowel in Nederland als in Duitsland zitten vele horlogemakers die met de hand en veel liefde prachtige horloges maken.

Een tijd geleden las ik een artikel over de winnaars van de Reddot (design) prijs en was mijn interesse in het merk Rainer Brand gewekt. Ik vond de stijl mooi en volgens reviews in Duitsland zat het met de kwaliteit en afwerking wel goed. Mag ook wel voor een microbrand wat tussen de 2000,- en 3500,- vraagt voor zijn modellen. Toen kwam deze voorbij…

De Panama is de bekendste serie van Rainer Brand en deze is bijzonder omdat hij ondanks zijn bescheiden (36mm diameter, 11mm hoog) formaat een tweede tijd heeft. In het verleden reisde ik veel voor mijn werk en gebruikte ik de GMT functie wel, maar dit is toch net even leuker en leest snel af.

De gebruikte materialen, afwerking en het uurwerk spreken mij wel aan. Het ETA 2892-A2 uurwerk is Chronometer (hoogste nauwkeurigheid) gecertificeerd dat zie je niet veel bij Microbrands. De kast (deels brush, deels polish, 3ATM waterdicht) , wijzerplaat en wijzers (thermisch geblauwd) zijn prachtig afgewerkt. Het saffier is extreem goed ontspiegeld (beide zijde gecoat). Als er IWC op stond zou hij direct 3x zo duur zijn denk ik :smirk:

Ik vind hem prachtig, voor mijn 19+cm pols is hij met 36mm misschien wel wat bescheiden. Wat vinden jullie? Gezien de trend naar kleiner misschien ook wel goed?

Afin, de foto’s spreken voor zich:








30 likes

Mooi horloge. Doe ff een ‘pocket shot’ want dan kun je veel beter zien hoe hij op de pols staat.

Voorbeeld: 45mm op 20cm

1 like

Heel mooi! Ik hou wel van een witte (of licht gekleurde) wijzerplaat met blauwe wijzers! Ik lees wel vaker over de microband, wanneer heb je het hierover eigenlijk?

1 like

Echt een heel gaaf ding, sucker voor blauwe wijzers

1 like

Gefeliciteerd.

Specificaties zijn in die prijsklasse prima. Je zegt terecht dat als er IWC op had gestaan je het drievoudige zou neertellen.

Klassiek model, mooie blauwe wijzers. Fraai. De tweede tijd maakt hem voor mij een tikkie druk, ik denk vooral vanwege de twee wijzers in de bovenste subdial (is daar geen fatsoenlijk Nederlands woord voor trouwens?).

Ook leuk dat een klein en beetje eigenwijs merk is. Deze zie je niet op elke straathoek.

1 like

Goede tip, ga ik eerst eens op oefenen dan :grin:

1 like

Zo veel informatie in zo’n kleine verpakking, vergemakkelijken de gang door het leven. (ThaPapper, 2018)

Van harte gefeliciteerd Roel, erg mooi horloge!:ok_hand:

2 likes

Mijn beste,

Grandioos!!
Een fraai vorm gegeven levenslustig horloge!!
Geniet er met volle teugen van!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Bijzondere aanwinst. Ik vind dat je de maat prima kan hebben. Mede ook door de lange lugs, of zie ik dat verkeerd.

En lekker blauw, past bij je overhemden. :wink:

1 like

Prachtig horloge!

1 like

Mooie vormgeving en cleane dial zonder datum, ik zeg :ok_hand:

1 like

Volgens wikipedia bij een productie tot 2000 stuks per jaar. Zie ook: https://en.wikipedia.org/wiki/Microbrand_watches

Dat heb jij goed onthouden, klopt helemaal :+1:

Ehh nee deze is toch echt met datum :wink:

3 likes

hahaha excuus bedoelde zonder datum venster!

1 like

Prachtige aanwinst @MotoSkooly.

Al zal deze zicht in jou kist wel een beetje
image voelen :wink:

Geniet ervan hè

Zolang als het duurt

1 like

Subdial : hulpwijzerplaat ?

1 like

Mooi horloge! 'k Ben gek op de combinatie witte wijzerplaat blauwe wijzers.

1 like

Prachtig horloge. Heel mooi met de blauwe wijzers. Veel draagplezier!

1 like

Gewoon je broek en t-shirt op een tafel leggen, hand erin schuiven en klikken maar. Makkelijkste manier.
Zelf hou ik er niet van, het ziet er vaak te “plat” uit.

1 like

Mooie klok van een leuk merk dat je niet veel ziet.
RB had ook een paar mooie chrono’s in zijn collectie, gevallatje net niet geworden in mijn geval.

Geniet ervan.

1 like