Na Raketa Antartika met Pinguin - 24 h. horloge. Toeval bestaat niet

Een kleine 3 weken geleden berichtte ik hier dat er een Raketa Antartika uit Rusland aan zat te komen.

Met de vaak toch al trage bezorging van pakjes uit Rusland + Corona gedoe, + een trage douane + chronisch gedoe bij PostNL, rekende ik op zo’n 2 maanden voordat ie hier zou zijn.
Wat gebeurt er: Nederland ligt 20 cm onder de sneeuw, er rijdt geen trein, bus of tram, iedereen die nog niet thuis bleef vanwege de Corona maatregelen bleef nu toch ook maar thuis, want de wegen zijn onbegaanbaar. En dan: Vanochtend: ca. 10.00 PostNL pakjesman aan de deur! Pakje uit Rusland!

Lieve mensen, er wordt, en vaak helaas niet ten onrechte, veel gemopperd over de pakjes bezorging, maar in dit geval: hulde voor mijn PostNL pakjes meneer die door poolweer- en wind en een pak sneeuw mij dit komt brengen.
In nog geen 3 weken tijd vanuit Rusland, door de douane, verwerkt door PostNL en bij mij aan de deur! Soms gaat er ook wel eens iets heel goed, waarvan akte!

Cartoon-Wall-Watch-Cute-Animals-Penguin-Home-Decoration-Wall-Clock-For-Living-Room-Children-Bedroom-Modern.jpg_640x640q70

Waarom toeval niet bestaat? Welnu het gaat hier om een Raketa 24 uurshorloge, model Antartika, in Pinguin utvoering met zwarte wijzerplaat. Een mooier moment dan vandaag, met het mooiste en witste en koudste winterweer wat we in jaren hebben meegemaakt is het ontvangen van precies dit model horloge natuurlijk iets wat al heel lang in de sterren geschreven moet hebben gestaan. Toeval? Welnee!

Hier is tie dan:

Even opwinden en gelijk even om even de pols…

En ja hoor, na 20 seconden stond ie stil. OI&%@^%)((*^&^@#!!! Geen beweging meer in te krijgen. Wat nu te doen? Na zorgvuldig bekijken leek het wel of de seconden wijzer tegen het glas aanliep. Terugsturen? En dan misschien wèl maanden moeten wachten? Je moet het toeval ook niet tarten. Nog eens goed kijken. Het lijkt echt of de seconden wijzer vast staat. Zal ik 'm zelf openmaken? Jawel, dat moet kunnen. De achterkant heeft een klikdekseltje en de voorkant heeft een, hoera! , losse bezel. Dus, heel voorzichtig, leve het vlijmscherpe Victorinox zakmes, de bezel er af wippen. Voorkant komt er makkelijk af. Nog eens goed kijken. De seconden wijzer ligt wel erg hoog. Even aandrukken. Ja, hij loopt! Bezel met glaasje er weer op. Klik, en hup, daar gaat ie weer. Saved by the bell.

Dat was vanochtend om 11.00 uur, het is nu 16.40. Het is even wennen, zo’n 24 uurs wijzerplaat aflezen. Maar goed, alles loopt nog steeds. Dat was dus typisch een gevalletje Russische eindcontrole! Gelukkig maar in dit geval. Het scheelt een hoop gedoe met terugsturen en correspondentie.

Nog even wat sfeerplaatjes maken want de ontvangst van deze NA is toch wel uniek met dit weer. Zo’n samenloop van omstandigheden ga ik niet nog eens meemaken.

Alles bij elkaar genomen: Bijzonder horloge, bijzonder snelle levering en een bijzondere tijd!
Bijzonder blij mee dus.

HF, bedankt voor het kijken.
Lex

Edit: tiepvoutjes

45 likes

Heel mooi :ok_hand::ok_hand:

1 like

Wat een bizar mooi horloge! Wauw…

1 like

Gaaf ding! Echt weer eens anders. Vooral de 24 uurs weergave.

1 like

Wat een gaaf horloge :+1:

1 like

Helemaal geweldig dat je een nieuw horloge gewoon meteen opentrekt.

1 like

Leuke aanwinst weer en helemaal in jouw straatje natuurlijk. Veel plezier ermee :+1: :+1:

1 like

Mooie aanwinst, Lex, veel plezier ermee :+1:

1 like

Hij kan niet beter terecht komen dan bij de man met de pinguïn als profielfoto.
Mooie Raketa

1 like

Prachtig horloge gefeliciteerd , veel draagplezier :ok_hand:

Nice. Geniet ervan!

Wat een charmant horloge!

Dat is erg mooi Lex! Past precies bij je! Maar moet hij nu bij de verzameling horloges of bij de verzameling pinguin spillen??

Over honderd jaar ligt dat ding in een museum en vragen kinderen wat een penguin is aan hun ouders.

Tof horloge! Ik vind hem echt wat hebben, kriebelt zelfs bij mij een beetje. Veel plezier ermee.

Nice. :star_struck: Welke diameter heeft deze?

Gaaf :ok_hand:

Mooie aanwinst, gelukkig kon u het probleem met de seconden wijzer zelf oplossen. altijd leuk deze 24 uurs wijzerplaat. veel plezier ermee

Een Raketa klassieker! Leuk met dit verhaal er bij. Overigens heb ik vaker horloges in circa 3 a 4 weken uit Rusland binnen gekregen. Maar met dit weer wel extra plus! Zit er ook zo’n mooie duidelijke tik in het uurwerk? Veel plezier er mee!

Gaaf man, penguins zijn megacool! Goed gefikst ook! Als je toch in de tuin staat, heb je dan ook een foto met je bonsai? :smiley:

1 like

Gaaf ding man!

1 like