NA Rallye Chrono Panda 1969 van LIP

Mooie reactie Hans! :facepunch:

3 likes

Dank je wel Ferry, het was een behoorlijk zware en dikke chronograaf van Tissot, ik was zelf ook verbaasd dat het van m’n pols vloog. Er zat een vouwsluiting op die was losgevlogen.

De Omega uit 1944 ziet er nog prachtig uit, ongepolijst en geen patina, degene waarvan ik het heb geërfd was er volgen zijn vrouw ook bijzonder zuinig mee, hij droeg hem alleen op bijzondere momenten. Overigens heb ik hem zelf ook gekend, hij is 95 jaar geworden en heeft de Omega zelf destijds nieuw gekocht. Het aankoopbewijs en certificaat van echtheid kreeg ik er bij.

De Franse chronograaf is nieuw, maar het Franse horloge huis Lip maakt dit model al vanaf 1969, eerst alleen mechanisch en nu ook als automaat en Quartz. Die van mij is nieuw en Quartz.

Lip werkte ook samen met andere horloge merken, zoals bij dit Lip - Blancpain horloge uit de veertiger jaren:

2 likes

Kaasje is het haasje. Wég. Mooie opruiming.
Respect voor je reactie, Hans.

3 likes

Gefeliciteerd Hans! Veel plezier ermee!

1 like

Mooie aanwinst!

Ik zit zelf te dubben tussen deze LIP en een Dan Henry 1964 vanwege het formaat (38mm) en de 60’s vintage uitstraling. Ben er nog niet uit…

3 likes

Ik ook! Morgen ontvang ik als het goed is de Dan Henry fiffer om überhaupt 38mm race chrono te proberen. Normaal draag ik minstens 40mm. Ik heb een 35mm vintage maar die draag ik echt nooit door de combi champagne plaat / goudkleur kast.

2 likes

Lastige keuze inderdaad. Hij spookt ook door mijn hoofd…

1 like

Ik heb zelf nogal slanke polsen en 37-38mm is voor mij juist de sweet-spot (getuige m’n Maen Hudson 38 als dagelijks horloge) en 40mm (l2l <48mm) eigenlijk wel de max.

Alleen de wens chrono+mooi+38mm (of kleiner)+dun+betaalbaar is meestal een brug te ver.
DH 1964 is 12,9mm dik en de LIP 13mm… Idealiter had ik dat nog 1 à 1,5mm dunner gezien, maar je kan niet alles hebben.

2 likes

Ik denk dat de Rallye een perfecte maat voor jou heeft. Mijn polsmaat is 17,5 à 17,8 de zit perfect en voelt absoluut niet echt dik.

1 like

Zit even in twijfel over deze lip rally of de zodiac Grand rally :thinking:
In prijs is de lip de helft goedkoper, zodiac heeft een wat grotere diameter 41. nog wat dan de lip.

1 like

De Lip Chrono Panda is voor die prijs een erg leuk horloge. De 38 mm lijkt mij prima voor mijn 18 cm pols. Heb al twee horloges van 39 mm dus kan het een beetje inschatten.
Wel een beetje apart:
Lip rekende vorige week geen transportkosten en nu weer wel. Heb er maar een mail aan gewaagd.

2 likes

Ik heb het anders aangepakt. Bij Parijse AD de Lip Rally besteld via Chrono24.
Scheelt weer € 50. Nieuw dus.
Hiep hiep.

3 likes

Prachtig Louis, alvast veel voorpret met de Lip Rallye gewenst!

1 like

Dank je wel Hans, volgens mij zit er wel muziek in dit horloge…

1 like