NA: Raw Denim Bandje van The Watch Steward

Sfeershot

4 likes

Psst: https://www.thewatchsteward.com/store/p37/Pure_Black_-20mm-_LIMITED.html

1 like

25 + 13 verzendkosten. Hmmm, even duur als een MN van Erika. Zijn deze beter of te vergelijken met die van Erika?

1 like

Weet ik niet, heb geen MN in bezit. Voordeel van dit ontwerp vind ik dus wel dat er geen stof onder het horloge zit, zoals bij andere nato’s/zulu’s/MNs.

Het lijkt erop dat @Galf (zie hier boven ergens) wel heeft vergeleken?

2 likes

Ze zijn beiden bijzonder comfortabel om te dragen en ook even lastig om om te doen.
De MN heeft nog een laag stof tussen pols en achterdeksel en een relatief grote haak om vast te zetten, de WS heeft dan weer twee lagen stof aan beide zijden/rondom en een korte haak voor de fix. Nadeel van de laatste is dat de “symmetrie” op de pols snel verschuift als je de losse uiteinden niet consistent aantrekt bij het omdoen.

Ik hou persoonlijk niet van te strakke banden maar het voordeel van de licht elastische banden is dat je ze behoorlijk snug kan afstellen zonder dat het hinderlijk is of gaat knellen. Voorspelbare plaatsing zonder striemen of afdrukken in je huid.
Kwalitatief en qua duurzaamheid schat ik ze op hetzelfde niveau in.

3 likes

Ik heb inmiddels de 20mm band binnen in ‘t zwart, en ik denk dat ik ‘m toch niet zou aanraden. De stof is een stuk ‘zachter’ dan die van de 22mm (waar ik wel fan van ben). Ik heb ‘m nu even op m’n Monster zitten, en daar vind ik ‘m niet op werken: te licht of zo, geen stoere uitstraling, in ieder geval niet voor een duiker.

1 like

Oh, gek dat er verschil is tussen de 20 en 22MM. :thinking:

Het staat ook wel op de site, dat de 20mm van ander materiaal is gemaakt, dus ik was er wel wat op voorbereid.
Zit net de 22mm Charcoal Black op diezelfde Monster te proppen, en die combi werkt echt stukken beter (los van ‘t formaat dus).

1 like

Oke, zonde dat het kwalitatief niet zo goed is als de 22MM versie. Als je de 20mm versie weg wilt doen hoor ik het graag. Heb een leuke Citizen incomming waar die wel op zou passen.

1 like

Hmm, leuke bevestigingsmethode. Dit werkt ook wel met een NATO als die 5-10cm langer zou zijn. Ik heb atijd zo’n hekel aan die extra bandlaag onder een dikke kast. Ik knip van een NATO ook altijd het dubbele stukje eraf. Wie wil er nu 2 bandlagen onder zijn kast.

Dit zou ideaal zijn, als ze ook de mooie versie in 20mm gehad zouden hebben. Ik heb geen 22mm kasten.

1 like