Toen ik 20 jaar geleden met de hobby begon, was dit mijn grail. Ik heb de Parsifal chrono altijd een mooi horloge gevonden, al ben ik meer van de duikers. Nu dan eindelijk toch gekocht
De afwerking is echt goed. Heb al heel wat IWC, JLC etc. in handen gehad, maar deze doet er echt niet voor onder vind ik.
Ik moet alleen het bandje (vouwsluiting) vervangen, blijkt qua maat niet heel makkelijk te vinden.
Zover ik weet is deze serie gemaakt van 1999-2002. Model 7231. Diameter is 39mm. Draagt als 40 vanwege witte wijzerplaat en relatief smalle lunette.
Uurwerk, ik vermoed een 2892 met DD-module vanwege ongelijke plaatsing kroon en pushers.
Ook leuk de plaatsing van de datum op de 12 uurs positie en toch nog 100m waterdicht. Best veel voor een chronograaf.
Ja mijn smaak is veranderd en heb van alles gehad, maar toch is blijkbaar iets van de oude smaak gebleven. Misschien valt over smaak toch iets te twisten…
Absoluut een leuke klok. RW heeft een aantal leuke horloges in hun gamma zitten. Jammer dat je ze maar sporadisch terugziet op het forum. Ik heb ook een nabucco gmt gehad en dit was kwalitatief gewoon een heel mooi horloge, maar niet erg gewaardeerd hier.
Ik heb zelf ook op het punt gestaan er een Parsifal aan te schaffen, heb dit overigens niet gedaan omdat ik moeite had met het datumvenster op 12 uur. Hier zit namelijk altijd de chrono-seconde voor. Op de een of andere manier is dit voor mij niet logisch.
Anyway, lang verhaal kort: gefeliciteerd met je NA