Goedemorgen beste HFers,
Ik presenteer hierbij mijn 2e aankoop van het jaar.
Vorig jaar was het erg rustig qua aankopen, slechts 1, in de vorm van een fijne Citizen Series8.
Dit jaar ging een zomerse Aristo met TV-dial deze nieuwe aanschaf al voor.
Ik ben best een liefhebber van andere kastvormen dan rond, en ik zag deze Toccata al diverse keren voorbij komen hier op HF en ging meteen voor de bijl.
De mooie ovale vorm met de oud-zilveren dial icm de geelgouden pvd gecoate bezel en gouden indexen raakten bij mij de juiste snaar.
Met de olijfgroene kalfslederen band maar zonder datum of secondenwijzer maakt dit horloge tot een dresser pur sang. Ook een gesigneerde kroon is aanwezig.
Met een knipoog naar het verleden, in deze vorm zag je ze vaak in de late sixties en vroege seventies.
Na wat googlen op het merk kwam ik onderstaande beschrijving van @Anthony tegen en die neem ik dan ook maar even over.
Het merk bestaat dus idd dit jaar 50 jaar. Anthony heeft trouwens ook een prachtige RW in bezit. ![]()
Gisteren kwam hij dus binnen vanuit het Haagse, keurig verpakt en inclusief hopjes (één had ik al op) en pen.
Met de kastmaten 31×36 mm en een dikte van slechts 5.1 mm past de RW prachtig op een 17.5 cm pols. Uiteraard saffierglas aanwezig.
De aandrijving vd wijzers vindt plaats door een Zwitserse kwarts. Bij een dergelijk horloge lijkt me een automaat of handwinder met bijbehorend kijkglas onnodig. Ik heb trouwens al genoeg mechanisch met kijkglas in de verzameling zitten.
Resten natuurlijk nog de foto’s en alvast dank voor de eventuele belangstelling!