NA Rechtstreeks uit Tatarstan, Chistopol

Zo’n leuke site, Komandirskie.com uit Rusland, met allemaal mooie nieuwe Vostok horloges!
Ik zit er best vaak op rond te smurfen en toen kon ik het ineens weer niet laten. Zo’n geinige Komandirskie besteld. Op E-bay zie je ze ook in allerlei varianten als vintage. Ik hou wel van Ouwe Russen, maar juist die Komandirskie’s en Amphibia’s zien er vaak ontzettend afgeragd uit en vaak voor veel te hoge prijzen. En dan weet je nog niet eens of wat er in zit een beetje aardig werkt.
Deze keer mijzelf dus getrakteerd op een gloednieuwe, direct van de bron. Voor het geld hoef je het niet te laten, dit zijn zo ongeveer de goedkoopste mechanische horloges van behoorlijke kwaliteit die je wereldwijd kunt vinden. Van de vormgeving moet je houden, ok, maar ze maken ze al jaren zo en ze zijn dus niet anders als de ouwe Russen die ik ook heb, alleen deze keer dus nu eens mooi glimmend en nieuw.
Vandaag kwam hij binnen, iets minder dan 3 weken na de besteldatum. Netjes wel, zeker in Coronatijd.
Het had nog veel sneller gekund maar hij heeft bijna een week in Nederland rondgehangen, ik vermoed bij de douane. Als iemand Russische postzegels spaart, laat maar weten, ik zal de verpakking nog even bewaren.
Hier de plaatjes.

Omdat ik pas geleden mijn home made ‘timegrapher’ weer aan de praat heb gekregen (microfoontje / alias transducer was stuk) heb ik gelijk maar even gekeken wat deze Kommandirskie model # 811398 presteerde en dat viel me, zo ‘right out of the box’ niet tegen, kijk zelf maar.

Kortom, ik had een goede dag vandaag.

Als de goede Sint me dan over een paar weken ook deze twee schatjes zou kunnen brengen, kan wat mij betreft het jaar niet meer stuk, Pinguin- en Horlogegewijs dan…

634279299397343750

24 likes

Zelfde design en hetzelfde doosje als de oudjes, leuke aanwinst Lex, veel draagplezier :+1:

1 like

Leuke aanwinst :+1:

Leuk zijn ze hé? Ik heb de mijne in een beker zoutzuuroplossing laten liggen voor een paar dagen, mooie messing mod :wink:

1 like

Yea vostok! Gefeliciteerd met je NA!

Blijven leuke dingen hè. Voor je het weet heb je er een hele kudde van.

Leuk man :ok_hand: