Na mijn laatste NA topic van de Sea-Gull Tank Commander heb ik nog een Omega Speedmaster Pro en een Rolex Sea-Dweller aan de collectie toegevoegd.
Waarom dan van die klassiekers geen NA topic en van deze nieuwe aanwinst wel? Simpel. De 200ste Speedmaster of 50ste Sea-Dweller op dit forum is voegt niks toe. We weten allemaal tot in den treure hoe ze er uit zien en wat ze kunnen. Nu ben ik echter iemand die net zo graag met een Rolex rondloopt als met een willekeurig Chinees merk en vandaar dit keer een NA topic voor deze Reef Tiger.
Dit horloge trok mijn interesse door de mooie sprekende wijzerplaat, gecombineerd met het gebolde saffier kristal. De bolling in het kristal en het “sunburst”-effect zorgt er voor dat er altijd wat gebeurt op het horloge. Bij elke beweging verandert er wel iets van kleur waardoor je ongemerkt vaak aan het spelen bent met je pols en het omgevingslicht.
Met z’n 40mm is hij wellicht wat groot voor veel mensen, maar op mijn 20cm pols vind ik hem prima staan.
Qua movement reppen ze zelf over de Reef Tiger RT78000 maar het zal vast, zoals de meeste Chinezen een Sea-Gull, Miyota of NH36 zijn. Overigens is hij verder niet mooi aangekleed, dus wat mij betreft hadden ze aan de achterkant het glaasje weggelaten. Wel is hij fluisterstil, wat ook wel eens anders is, en werken alle complicaties soepel.
Uiteraard zijn er nog wel wat andere minpunten te vinden. Zo is het bijgeleverde bandje redelijk beroerd; gelukkig is dit snel op te lossen. In dit geval heb ik er een bruine struisvogelleer band op gezet.
Ook de merknaam an sich doet wat mij betreft wat afbreuk aan het horloge. Reef Tiger klinkt toch een beetje als iets wat je kleine neefje verzint als hij een stoere nickname voor een spelletje Fortnite moet hebben. Niet als iets wat je op je horloge wilt hebben staan.
Tot slot vind ik het erg zonde dat ze op de minuten- en urenwijzer lume hebben aangebracht. Iets wat in mijn ogen totaal niet past bij een dergelijk horloge.
Al met al een horloge waar ik weer heel blij mee ben. Ik weet dat we hier op het forum de handen niet echt op elkaar krijgen voor Chinese horloges, maar ik blijf stug doorgaan met het evangelie verkondigen .