Ik heb eigenlijk niet bij gehouden hoe vaak, maar na zoveel keer begint het wel zwaarder te worden. Ik ga er vanuit dat dat is omdat hij dan al volledig opgewonden is, aangezien ik hem op een gegeven moment ook niet verder kan opwinden en de gangreserve goed is.
Je kunt hem gewoon tot het eind van de veer opwinden; dat is overigens beter volgens de horlogemaker. Je voelt dat vanzelf. Vlak voor je aan het eind bent gaat het winden iets zwaarder en als je niet verder kunt stop je. Die van mij moet je vrij lang opwinden; langer dan al mijn andere handwinders
Dan was er echt iets mis, het gaat echt zwaar. Na 12 draaien had ik echt het gevoel alsof hij “vol” was.
Tophorloge die 1963, ik heb er al jareneentje van “Thomas” via HKED op WUS! Gewoon rustig met gevoel opwinden tot hij niet meer kan.
Die van mij windt heel soepeltjes op maar ik moet hem wel met 30 slagen opwinden voor een goede gangreserve,dit is veel meer dan mijn andere handwinders die zo’n 15 slagen opwinden.
Toen ik dat me de Seagull deed stond ie na 12 uur stil,nu windt ik 'm 30x op9wat heel soepel gaat zoals gezegd)en hij tikt lekker door.
Ik heb 'm nu sinds vrijdagavond aan het lopen en hij loopt nu 15 sec.voor,best goed.
Hij windt bij mij ook relatief zwaar op i.v.g. tot andere handopwinders, zoals bijv. een JLC. Maar heeft ook veel te maken met de kleine kroon die qua vorm beter had gekund.
Hier net zo maar ook behoorlijke gangreserve.
Enigste manco hier was dat er 1 van de indexen afviel. Dit kon goedkoop gerepareerd worden.
Inderdaad, van mij had de kroon wat dikker mogen zijn
Ja doe maar. kan ik ook hopelijk eerdaags meedoen.
Zeker weten
Absoluut Paul! en hartstikke leuk dat we zo veel plezier hebben met een relatief goedkoop- maar toch authentiek- horloge!
Leuk, doe ik ook even mee, hier na ontvangst, nog in het blikje (oude foto dus)
Windt overigens soepel op, ik houd niet bij hoe vaak ik hem opdraai, maar loopt meestal de ochtend erop nog dus heeft een prima gangreserve
Leuke horloges met historie, jammer maar voor mij veel te klein.
Ik zag op de site van WatchUnique dat ze zelfs een klok van € 429 aanbieden! Ik dacht dat je voor dat geld een hele horloge fabriek kon kopen?
Buiten de 37mm hebben ze ook een 42mm uitvoering van de Seagull 1963.
Van kinderarbeid naar kittenarbeid.
Ik vind de 42mm niet mooi qua proporties van de subdials tov de hele wijzerplaat.
@lassale: kijk, dat is een goede tip! Die gaat op de (long)list.
Qua verhoudingen vind ik hem wel mooi. Misschien ook maar net wat je gewend bent om naar te kijken. (Mijn vrouw kijkt ook niet meer op van een kinderarmpje )