NA + retour? Seagull 1963

Gisteren mijn Seagull 1963 ontvangen. Prachtig horloge, ik blij dus. Perlon bandje erin om hem uit te proberen zonder het meegeleverde bandje te, eh, buigen. Voor de zekerheid.

Opgewonden, gelijk gezet, omgedaan. Zit goed, inderdaad draagt hij niet zo klein als je zou denken. Chronograaf geporobeerd, die doet het ook prima. Nu even luisteren naar het uurwerk. Tikt mooi.

En dan draai ik mijn pols en hoor iets bewegen. Nog een paar keer draaien in verschillende richtingen, ja hoor, steeds een heel licht tikje. Het horloge blijft prima lopen, dus vermoedelijk niets los in het uurwerk. Na een tijdje heel goed kijken blijkt het de wijzerplaat te zijn, die alle kanten op een fractie speling heeft en beweegt. Het is te zien aan de minutenschaal t.o.v. de wijzers.

Twijfel: hij loopt goed, misschien hebben ze dat allemaal wel? Dan zie ik in de zon dat er een heel dun haartje (kattenhaar of zo) op de wijzerplaat zit, onder de secondewijzer. Hmmmm.

Toch maar contact opgenomen met WatchUnique. Eerst dacht ik radicaal: geld terug. Maar inmiddels ben ik zover dat ik eerst een omruil wil proberen. Het is namelijk wel een erg mooi horloge…

En gisteren had ik het nog over mogelijke QC issues met Chinese uurwerken…

1 like

Ik gok dat de verzendkosten hoger zijn dan een lokale reparatie. Die kosten zou je eventueel kunnen terugvragen bij de verkoper.

Edit: ik zie dat hij uit NL komt. In dat geval: ruilen.

Ja, daarom was ik al blij dat ik hem in NL kon kopen. Ik zat gisteren desondanks al te zoeken hoe ik bij een ST19 de kroon en het uurwerk uit de kast krijg… Misschien voor later, als de garantie verlopen is :slight_smile:

Foto? Ik zit ook al tijden te twijfelen om de 1963 als beater te kopen.

Hierbij een illustratie. Morgen gaat hij op de post om hem om te ruilen.

2 likes

Dat is geen klein haartje meer bij de 8 of ligt het aan de camerapositie? Wat een vette perlon band, waar heb je die gekocht? Dit lijkt wel op geweven miniparacord. Ik heb al mijn perlon banden weggedaan omdat het allemaal teveel kriebelde :smile:

2 likes

Dit hoort absoluut niet nee. Ik heb ook een Seagull gehad en daar was absoluut niets mis mee.
Ik hoop voor je dat je snel een nieuw exemplaar om de pols kunt hangen!

1 like

Nee, dat was geen kortharige kat.

Dit is een echte “EULIT Perlon Palma Pazific Tropical Weave Genuine German Watch Strap” (echt waar), gekocht op Ebay.

2 likes

Top, dankjewel. daar ga ik eens naar zoeken! Alleen vind ik tropical en german nog niet in Ă©Ă©n zin passen :smile:

1 like

Zal dan wel uit Namibië komen…

2 likes

Jammer, maar gewoon omruilen. Horloge verdient ècht een tweede kans!
Mooie band ook, de Tropical Weave. Het is een van mijn favorieten. Heb hem nu aan, in het donkerbruin, op een Seiko Alpinist terwijl ik dit zit te tikken :wink:

1 like

Ongetwijfeld de wijzerplaatpoten afgebroken ?!
Waarschijnlijk door te grote ruimte tussen kast uurwerk en wijzerplaat in combinatie met een “transport” probleempje ???

Ja, dat kan haast niet anders. Hij was ook niet echt heel dik verpakt, hoewel het blikje waar het horloge in zit wel rondom schuimrubber heeft.

Oeh, die combinatie is intrigerend… mogen wij een foto?

Ruilen! Een van mijn favoriete horloges. En inderdaad dit hoort niet. Succes.

De ruil is inmiddels afgesproken, morgen gaat hij op de post. Hopelijk hoef ik niet te lang te wachten.

1 like

Dat ziet er zo uit :wink:

12 likes

Mooi hoor, bedankt!

Hartstikke goed! Ik heb er ook een en ben er erg tevreden mee; het is een leuk en goed klokje :relaxed:

6 likes

Schiet me te binnen: nog een vraagje voor de 1963 bezitters. Ik vond het opwinden erg zwaar gaan en heb hem ook niet helemaal opgewonden (een draai of 12) omdat ik bang was niet te voelen hoever ik kon gaan.
Is dat normaal voor dit horloge?
Ik heb het ook al aan de verkoper gevraagd, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

1 like