NA review Ciga design X series

Wie kent het fenomeen kickstarter inmiddels niet. Een groot platform voor allerlei funding acties voor unieke nieuwe horloges.

Ik heb al een aantal kickstarter horloges gehad maar geen één komt in de buurt van deze wat betreft prijs kwaliteit verhouding.

Het gaat om een horloge van het merk Ciga design welke al een aantal leuke prijzen heeft gewonnen welke ze trots opsommen in de leuke verpakking.

Het is net alsof je een boek opent, leuk toch? Anyway er is dus een klein kijkvenster waarin er al een glimp van het horloge te zien is. Op de volgende bladzijde is een lijstje met de specificaties te zien. Ze hebben het over een afwijking van -15 tot +30 echter loopt hij in elke stand chronometer specs.

De presentatie van het horloge is ook leuk, hij zit als head only verpakt met twee banden welke je met een quick release makkelijk kan monteren en demonteren. Er zit ook nog een instructie bij hoe je het horloge gereed moet maken. Een beetje onnodig maar hey why not?

Het grappige aan de 44mm kast is dat hij bestaat uit twee delen welke aan elkaar zijn bevestigd door middel van unieke schroeven met schokbrekers om eventuele klappen en dreunen op te vangen het werkt echt!

Een beetje ala Richard Mille met hun RM055 bubba watson of Rafael Nadal collectie.

De kast is zeer mooi afgewerkt met matte en gepolijste delen welke zijn voorzien van een dikke pvd laag en mooie oranje accenten.

Het saffierglas heeft een mooie gepolijste hoek aan de rand en speelt mooi met het licht.

In het horloge tikt een eigen ontwikkeld uurwerk met bruggen die in een krus lopen door de kast. De algehele afwerking van het uurwerk is zeer mooi. Zelfs met een loupe zijn de tandwielen en bruggen zeer mooi afgewerkt, en dan te bedenken dat dit horloge $350,- kost :scream:

Poging met camera voor de close up

Mocht je iets out of the box zoeken raad ik dit horloge zeker aan :smiley:

Bedankt voor het lezen!

30 likes

Als je via google zoekt vind je hun site en verkoop sites.

Video voeg ik toe als dat lukt.

Edit: geen idee hoe dit moet

1 like

Nog een lume shot

2 likes

Dat lijkt mij sterk.

1 like

Ziet er leuk en apart uit .

1 like

Het is 25 jewels seagull st2553 uurwerk waarvan ze platines skeleton hebben gemaakt naar eigen design

1 like

Mij ook:

1 like

Het is inderdaad een apart ding

Zie comment hierboven

Wellicht heb ik het wat slecht verwoord maar voor het bedrag is het uitzonderlijk er is niet zomaar een eta uurwerkje oid ingegooid :smiley: fotos zijn van de Z series niet de X series

1 like

Seagull is toch een goedkope Chinese kloon van een ETA?

1 like

Veel plezier ermee. Vindt er zelf niets aan, maar ik heb dan ook niets met skeleton watches.

1 like

Smaken verschillen uiteraard. Zal ook geen horloge zijn dat ik veel zal dragen maar voor het geld zeer leuk

1 like

Ook goed draagbaar om de enkel :stuck_out_tongue_winking_eye:

Grapje hoor, veel plezier ermee :slightly_smiling_face:

5 likes

Hahaha zal het testen

1 like

Helaas heb ik het niet zo met skeletons vanwege de mindere afleesbaarheid (zelfs met leesbril).

Het horloge bevat zeker leuke details. Dus gefeliciteerd met je NA.

1 like

Leuk! Ik kan gedurfde, uitgesproken keuzes wel waarderen. Veel plezier ermee!

1 like

Sommige Seagull uurwerken voldoen zelfs aan de COSC normen okal zijn ze niet Zwitsers.

1 like

Uurwerk is wel heel netjes afgewerkt.:ok_hand: Veel plezier met je NA.:+1::ok_hand::clap:

1 like

Van harte met je nieuwe aanwinst! Leuk ook om weer een nieuw merk te leren kennen

1 like