NA + Review: Fromanteel Globetrotter Moonphase

Inderdaad. De “pun-intended”. Het was destijds ook gewoon Holland.

Al hebben we het met een Van der Klaauw ook niet echt over Friesch toch? :wink:

Gefabriceerd in een obscuur atelier op het eiland Tiengemeten… :joy:

Generations grey

2 likes

poos geleden dat ik dat heb gelezen :slight_smile: :+1:

In verband met Noort Hollant: had ik ook graag gezien dat er “Amstelredamme” op had gestaan…

2 likes

Gefeliciteerd, mooi horloge!

2 likes

Die mag er zijn en een leuke voorstelling! :ok_hand:

Veel plezier ermee!

1 like

Van harte met je NA! Persoonlijk vind ik het heel knap hoe ver Fromanteel het heeft geschopt en de overgang van goedkope quartzen naar automaten en horloges met extra complicaties vind ik ook bewonderenswaardig. Ze zijn in het begin niets anders geweest dan een plakmerk of catalogus merk, iets wat ze in zekere zin nog zijn, maar dat ze er steeds meer hun eigen draai aan geven is een stuk in de goede richting. Ik sprak laatst een van de sales mannen van Fromanteel (ook een horloge liefhebber), hij komt nota bene van TW Steel. Voor hem is het een baan, maar hij fluisterde mij in alle eerlijkheid toe dat er voor het geld wel wat “beters” te koop is ;).

2 likes

Ken je ook het verhaal achter de gele kroon?
Getuigt zeker van originaliteit.

1 like

Dat ken ik dan weer even niet. Vertel!

Iets met kaas kan ik zo maar bedenken :slight_smile:

1 like

Kan inderdaad, maar dat strookt dan weer niet met het gele stiksel aan de binnenzijde van de banden. :wink:

Old Amsterdam, nepkaas maar wel te knagen

1 like

Je kan een kroon ontwerpen met een of andere gekrulde F erop…net als 3967 andere merken doen met hun eigen logo of letter.
Het hoofdkantoor van Fromanteel zit op de Prinsengracht, tegenover de Westertoren en Anne Frank huis.
Een aparte en opvallende, enigzins Amsterdams gerelateerde kroon…euhhh…hoe gaan we dat doen…
Kijk uit het raam en zie daar : de oplossing.
Bovenop de Westertoren prijkt de keizerskroon,fel geel geschilderd. Kroon…geel…en t idee was geboren.

Slap gelul ? :grinning::grinning::grinning:i dont care…

1 like

Aantal jaren geleden hebben ze m btw blauw geschilderd…iets met historie :joy:

1 like

Leuke review, mooi horloge.
Veel draagplezier gewenst.

1 like

Heb zelf een tijdje de Fromanteel “Johannes” met zwarte plaat gehad.
Het zag er goed uit maar ik vond het allemaal net niet, te licht, te dun, te…
Ga maar door.
Mooi zijn ze wel en ik wens je dan ook veel plezier ermee.

1 like

Het “te licht” kan ik wel inkomen. Ik heb nog andere varianten geprobeerd, maar dit is wel een van de zwaardere en die doet het prima.

Eens met “the bad” , maar het is een prachtig horloge!
Leuke review. Bedankt :+1:

1 like