NA/Review: mijn beste horloge ooit

:wink:
Het was ongeveer twee weken geleden dat ik ze zag staan, te koop, op het horlogeforum. Ik had nog geen dresser, en zou er dit jaar eigenlijk financieel niet meer in zitten, maar zulke schoonheid, daar moesten gewoon funds voor vrij gemaakt worden. Dan maar geen HFLE meer, het is niet anders…

Ik heb gelijk toegeslagen, want wilde niet dat iemand anders er met zoveel schoonheid vandoor ging. Impulsaankoop? Misschien wel… Maar wel een hele goede.

De deal was snel gemaakt. Hier een daar wat schuiven met spaarpotjes, beetje van de ene, beetje van de andere, nog wat vrij maken op de huishoud rekening (hopelijk komt ze er niet achter) en BAM, overgemaakt!

Naast de super mooie stalen band die er eigenlijk op hoort, heeft de verkoper er ook een bruine leren band bij gedaan, die stond immers zo goed. Super bedankt! Wat een deal, helemaal happy!!!

Toen begon het wachten op het pakketje. Vrijdag verstuurd… Zaterdag, geen pakketje, zondag geen pakketje, Maandag ben pakketje, oh jee, als er maar niks is mis gegaan bij de post,. Dinsdag geen pakketje, woensdag… Yes, pakketje. Snel open gemaakt en ja hoor daar was ze:

Oh oh oh, wat een schoonheid. Zo mooi, dat zelfs Omega een (beetje mislukte) hommage het gemaakt aan dit topstuk uit mijn collectie:

Die case, de dial, de detaillering, de manier waarop de marker op drie uur is gemonteerd, zo knap en perfect gedaan… Ondanks het moeilijke hoekje… De wijzers, pure schoonheid, zo verfijnd. Laat staan het fantastische automatische uurwerk. Ik durf er niet eens een foto van te maken…

Hoewel de lederen band er best mag zijn, houd ik toch heel erg van stalen banden. Gelukkig heb ik inmiddels zelf de tools om banden te wisselen, dus dat was zo gezegd, zo gedaan en zie daar:

Man man man, dit was zo mogelijk nog mooier dan de leren band. Die details, de aansluiting van de band op de case… Perfectie!!! Zoveel schoonheid kan mijn verzameling niet aan. Straks krijgt de rest geen polstijd meer, en dat zou zonde zijn.

Gelukkig had ik nog een soort van Nato bandje liggen van een gekregen horloge. Zwart zilver en gewoon zwart. Toch eens beiden proberen om te kijken wat het mooiste staat. Ok de Nato is 22 mm en de lugs zitten op 20 mm van elkaar, maar hoe breder hoe beter natuurlijk, dus deze schoonheid krijgt een zo breed mogelijk passende nato, zo gezegd zo gedaan:

En dan nu, de wristshot van al dit moois:

Ja, zo is het horloge perfect in balans, en durf ik die wij aan mijn verzameling toe te voegen. Staat ze niet mooi daar in het hoekje?

Maar ondanks dit alles heb ik besloten dat ik op dit horloge moet gaan oefenen met het vervangen van het glaasje en even kijken of ik die drie uur marker nog iets perfecter op de dial kan krijgen.

Aux serieux
Voor het bedrag dat ik betaald heb, heb ik best een aardig oefenhorloge gekocht waar ik best wat lol aan ga beleven. Of hij het overleeft?, wie zal het zeggen… Ik zal tzt wel wat posten van mijn werkzaamheden.

18 likes

Als je FN geen zin hebt in gepriegel met dat ding zou je er nog over kunnen nadenken wat met focus te gaan oefenen. :slight_smile:

Buiten dat: Gefeliciteerd. :slight_smile: :slight_smile: Ludiek topic.

4 likes

Haha, ja dat zag ik ook inderdaad. Macro is niet het sterkste punt van mijn telefoon. Maar, achteraf vond ik het toch wel een beetje bij het topic passen :slight_smile:

Leuk verhaal zo! Voor de rest is de focus gewoon niet goed, heeft weinig met macro te maken denk ik?

1 like

Gefeliciteerd met deze klatser, en morgen gezond weer op! :innocent:

Maar die 12 pixels zijn net niet genoeg om het merk leesbaar af te beelden, hoe heet het beestje?

Oef, ben ni de enigste. Heb al liggen staren maar kreeg het niet afgelezen :grin:

FNGEEN

3 likes

Jep, het is een FNGEEN

Leuk hoor :+1:
Enne, succes met oefenen :wink:

1 like

Ik ben al jaren fan van FNGEEN. Prachtig merk met veel historie.

2 likes

Ik ben blij dat je er zo blij mee bent! Terecht natuurlijk. Ik heb het idee dat veel mensen een FNGEEN vooral als statussymbool zien, een beetje fout zelfs. Dat zijn duidelijk mensen die eruit nog nooit een in hun handen gehad hebben, de afwerking is ongeëvenaard, en dan heb ik het nog niet eens over de rijke historie, van het eerste horloge op de top van Mount Everest, tot het eerste horloge op de maan.
Ik begrijp die recente enorme prijsstijgingen wel, wat nou bubbel!

Wear it in good health,

Groeten,.

Stefan

2 likes