NA/review Visconti maatwerk

Lange tijd was ik op zoek naar een band voor mijn Frederique Constant Runabout LE. Deze zijn alleen onmogelijk te vinden. Dubbele pushpin en 23mm breed. Zelf biedt Frederique Constant alleen een zwarte en een bruine aan. Beide geprobeerd maar toch een beetje saai en gewoontjes.

De enige opties was dus een maatwerk band. En zo begon ik te verdwalen in de wondere wereld van de horlogeband makers. Te veel keuzes, je kan letterlijk alles kiezen: materiaal, stiksels, kleur van de stiksels, lusjes, kleur van de voering, kleur van de stiksels van de voering, type stiksels en zo kan ik nog wel even door gaan. Aangezien ik van de helft van alle opties geen idee had wat het gevolg zou zijn ben ik lang aan het uitzoeken geweest.

Uiteindelijk ben ik bij Visconti terecht gekomen nadat er ook hier positieve ervaringen mee waren. Na 25 werkdagen lag mijn bestelling eindelijk op de mat!

Heel mooi verpakt en met een tool voor het vervangen en een schroevendraaier met verschillende bitjes. Erg mooi.

Maar toen SCHRIK!! Lusjes, ik had toch zonder besteld? En toen ik de band uit de doos haalde ontbrak de padding en de band was 1mm dik. PANIEK!! Was ik verdronken in de keuzes en had ik een (dure) fout gemaakt bij de order? Na 25 keer mijn order bevestigen bekeken te hebben lag het gelukkig (niet helemaal) aan mij. Snel een mail naar Visconti en een uiterst vriendelijke dame stelde me gerust. Er zou een nieuwe band komen. En ze hadden ook nog wat tips om hem mooier te maken (inclusief cheezy persoonlijke detail, hou ik van). Vandaag kwam de nieuwe band binnen, helemaal naar wens met dank aan de fantastische service van Visconti!

19 likes

Zie ik daar een foutje?

Grapje, mooie band!!!