NA: Ricoh Ocean Diver 6659, NOS

Zojuist binnengekregen…een Ricoh met Spaanse dag aanduiding. Ik had eigenlijk nog nooit gehoord van het merk, anders dan van de printers, scanners e.d. Het is een nieuw horloge wat nooit gebruikt is en een deel van de sticker zat nog op het deksel. De bracelet hoewel passed hoort volgens mij niet bij het horloge maar dat had ik vooraf al gezien. Ik heb hem nu even op een 2-delige nato gezet. Het gebruikte caliber is Ricoh41. Ik laat de foto’s verder liever spreken…

Als iemand weet waar dit logo voor staat hoor ik het graag! Het lijk erop dat het een NOS was voor bedrijfsmedewerkers, van wellicht een hofleverancier o.z.i.d. Altijd leuk om daar meer over te weten natuurlijk.

2

Voor de tech. liefhebbers:

Ricoh 41 - Watch Movements Archive.pdf (369,2 KB)

21 likes

Mijn beste,

Wat een leuk horloge!!
Fraaie vormgeving!!
Gefeliciteerd dan ook. :ok_hand:

Ik wens je er een fijne tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie aanwinst :+1:t2:

1 like

draag hem met plezier

1 like

Mooie aanwinst! :+1:

1 like

Heel erg mooi, gefeliciteerd!

1 like

Mooie aanwinst, mooi Japans merk ook! (In het rijtje Seiko, Citizen, Orient, Ricoh, Casio)

:ok_hand:

1 like

Mooi! Die metalen band lijkt wel een kwaliteits exemplaar, heb je daar meer foto’s van?

1 like

Op zich niet slecht en hou hem zeker bij het horloge. Deze band is niet gesigneerd op de clasp. Andere Ricohs die ik online heb gezien hebben een andere band. Kan ook zijn dat dit een keuze is geweest, die te maken heeft met dat logo op de wijzerplaat. De band is te kort voor me, dus kan hem sowieso niet dragen.

1 like

Japans merk, met deels Duitse techniek. Wel grappig om de geschiedenis te lezen. De escapement is een ietwat apparte, die waarschijnlijk in Glashutte ontwikkeld is en wellicht ook wat Engelse roots heeft. Fotootje heb ik van youtube filmpje, het horloge is toch echt om m’n pols :grinning:

afbeelding

Zijkant deed me aan deze band denken, vandaar.

1 like

Daar lijkt hij idd veel op de clasp is alleen wat korter in 1 gaatje minder voor fijn afstelling