Mooie aanwinst! ![]()
Heel erg mooi, gefeliciteerd!
Mooie aanwinst, mooi Japans merk ook! (In het rijtje Seiko, Citizen, Orient, Ricoh, Casio)
![]()
Mooi! Die metalen band lijkt wel een kwaliteits exemplaar, heb je daar meer foto’s van?
Op zich niet slecht en hou hem zeker bij het horloge. Deze band is niet gesigneerd op de clasp. Andere Ricohs die ik online heb gezien hebben een andere band. Kan ook zijn dat dit een keuze is geweest, die te maken heeft met dat logo op de wijzerplaat. De band is te kort voor me, dus kan hem sowieso niet dragen.
Japans merk, met deels Duitse techniek. Wel grappig om de geschiedenis te lezen. De escapement is een ietwat apparte, die waarschijnlijk in Glashutte ontwikkeld is en wellicht ook wat Engelse roots heeft. Fotootje heb ik van youtube filmpje, het horloge is toch echt om m’n pols ![]()

Daar lijkt hij idd veel op de clasp is alleen wat korter in 1 gaatje minder voor fijn afstelling
Gefeliciteerd met je bijzondere
aanwinst
![]()
Leuk om het te lezen;
Ricoh makte ook bijzondere fotocamera’s zoals een Ricoh Mirai met zoomlens 35-135 mm die ik begin 1990 heb gehad ![]()

Gefeliciteerd, mooi horloge en die bracelet is prachtig. Jammer dat je hem niet past. Ga je nog een andere metalen band scoren?
@Dutchspur kom er maar in!
Hij heeft de grootste Ricoh verzameling op Hf
Op termijn wel. Ik heb even op gekeken, maar is nog niet zo eenvoudig om een originele te vinden. Ik zag er 1 die vanuit Pakistan werd aangeboden. Ik bleek nog een 18mm zwarte tropical te hebben, dus die er nu even aangezet. Ik wil eerst even een tijdje dragen om te kijken of ik geen andere vreemde zaken tegenkom. Op de timegrapher lijkt alles goed.
Dat verhaal bedoelde ik, geweldige geschiedenis.
Fraaie aanwinst, Spaanse dagaanduiding, en dat logo kan dat iets met Barcelona zijn?
Een model die je niet vaak ziet van Ricoh
zeker niet in deze conditie
Ik heb een Shark
Als je er iets verder in verdiept zal je zien dat Ricoh er een beetje een rommeltje van maakt met de modellen en namen welke bestemd waren de de Aziatische ( en domestische) en westerse markt, logo’s, kastvormen, werden willekeurig door elkaar heengebruikt.
Goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld het Sakura logo, oorspronkelijk alleen JDM bedoeld, maar later zie je ze ook op andere wijzerplaten bedoeld voor andere markten
De Shark lijkt dezelfde kastvorm te hebben. Leuk om te zien. Goede tip, dank je, ik zal eens kijken of ik iets van Barcelona kan vinden m.b.t. het logo. Is toch aardig om te weten wat het betekent.
Leuke! En idd in prachtstaat. Logo heeft wat weg van Castelijn & Beerens maar is het niet. Gezien de Spaanstalige dagaanduiding moet dit lijkt mij in Spanje zoeken bij een hofleverancier oid
Het horloge stamt uit periode 1970-1975 ongeveer. Als het gerelateerd zou zijn aan FC-Barcelona…die wonnen in 1971 de Copa del Rey en in 73-74 Spanish league. Dat zou qua timing kunnen als bijv. een staf of spelers horolge van de gemeente. Who knows.
Ik heb i.i.g. een email gestuurd naar de gemeente Barcelona en maar even zien of ik antwoord ga krijgen…
Bedankt voor het meedenken!
Dank, laten we maar even kijken waarmee ze terugkomen, als ik al wat ga horen ![]()
Uiteraard ken ik het Barca logo, maar gezien het feit dat de Spaanse kroon erbij instaat zou het ook een horologe kunnen zijn die aan ambtenaren gegeven werd voor bijv. x jaren in dienst etc.
Denk nog iedere keer eerst dat er ook Ricoh op staat ![]()