NA - Rikka "een ode aan de rust"

Na een periode van rust in de collectie besloot ik na drie weken weer eens wat modellen te gaan bekijken in de binnenstad. Ik had in de wandelgangen vernomen dat de altijd gezellige juwelier van Willigen weer wat nieuwe GS modellen had binnen gekregen.

En ook de “Rikka” van de Heritage collectie. Dit is de SBGH271 en heeft een groene plaat met gouden indices en wijzers. Op de één of andere manier trekt dat groen en goud combi mij wel. Ik heb immers ook al jaren de SARB017 in de collectie. Wat toch altijd wel een beetje mijn favoriet is (was?) gebleven.

Eenmaal om de pols wist ik het wel, deze kanjer ging met mij mee! Ik kan met alle zekerheid zeggen, dit is mijn mooiste “piece” tot zover.

Of ik nu even rustig aan ga doen? Nou dat is grappig, Rikka betekent rust en reinheid in het Japans, dus dat belooft w… Ach ik lul maar wat, geen idee wat het betekent. Een bloem ofzo. En Nee! Natuurlijk ga ik niet rustig aan doen :smirk:
Ach misschien ook wel , we gaan het meemaken.

Tijd voor wat shitty foto’s van een belachelijk mooi horloge.

125 likes

Die is inderdaad

Gefeliciteerd!

3 likes

Begrijp je keuze volledig, prachtig exemplaar!

1 like

Gefeliciteerd, van Willegen is een topzaak.

Wat is er met de datum aan de hand dat de 8 zo hoog in het venster zit?

1 like

Mooie NA kerel :ok_hand:

1 like

Erg mooi!!!

Rustig aan :wink:

1 like

Mooi man! geniet ervan!

1 like

Hahah geen idee, even aan de “kenners” vragen hier?
De “11” doet het tot zover goed :wink:

Horloge is bewust op 10 over 10 gezet, uitstekende kroon is het bewijs, zit waarschijnlijk al in datumverzetting-stand.

Was mooi geweest als GS’en een Rolex/2834-2/sommige vintage Omega-achtige quick-jump zouden hebben.

1 like

Niets, gewoon niet netjes in het midden gezet.

Prachtig horloge, geniet ervan :smile:

1 like

Prachtig! Die zou ik ook we willen hebben…

1 like

Dat had ik wel opgemerkt maar had verwacht dat het dan onderin het venster zou staan en nog naar de 9 gaat ipv van 7 naar 8.

2 likes

Zeker mooi ja :+1: Gefeliciteerd
Die Cartier is trouwens ook mooi

2 likes

Erg mooi!

1 like

Mooi! Die Cartier maar opruimen dan??

1 like

Daar ben ik nog niet over uit. Ik kijk het even aan, ze kunnen in principe prima naast elkaar :slight_smile:

Prachtig!!!

1 like

Hij is echt mooi Kaan, gefeliciteerd met deze mooie GS. Veel draagplezier, denk dat ik wel weet wie je geholpen heeft :wink:, begint met een Y.

1 like

Van harte!!

1 like

Dank Fred.

Correct :smiley:

1 like