NA - Rikka "een ode aan de rust"

Mooie aanwinst :ok_hand:t2:

Ik twijfel nog steeds over de blauwe uitvoering, prachtig horloge en top afwerking :heart_eyes:

Veel draagplezier

1 like

Supertof ding! Goeie keus.

1 like

Prachtige aanwinst deze GS! Die kast en dat “bezelloos” glas zijn echt prachtig om te aanschouwen.

Voelt hij niet te zwaar ivm de lichte Santos ernaast? :slight_smile:

1 like

Thnx!
Gewicht is wat ik normaliter ook gewend ben met de Sarb017, 40mm fliegers en Explorer bv dus stoor mij er vooralsnog niet aan :slight_smile:

1 like

Des te beter! Geniet ervan :+1:

1 like

Wat ontzettend mooi en perfect design. Heel veel plezier!

1 like

Mooier wordt het niet! Groen met goud is zeker een bijzondere match.

De blauwe versie is ook wel leuk, maar dit is veel meer in balans.

1 like

Net toen ik dacht rust te hebben gevonden

Heb ik gisteren iets anders gepast. Gelukkig zijn ze niet makkelijk verkrijgbaar dus totdan blijft de GS gewoon om de pols. :grinning:

Wat denken jullie. Is de Wimbledon een upgrade of downgrade ? Los van de prijs, marktwaarde etc…Puur op de looks en uurwerk gelet.

1 like

Vind ik de Rikka veel toffer. :drooling_face:

1 like

Qua uiterlijk vind ik de Rikka veel meer uitstralen en daardoor mooier. Daarnaast houd ik niet van cijfers op een wijzerplaat. Over het uurwerk kan ik niets zeggen, daarvan hebben anderen meer verstand.
Voor mij wint de Rikka met een straatlengte.

1 like

Rolex is om bij de rest te willen horen, GS is om bij jezelf te kunnen blijven.

:yin_yang:

4 likes

Ik blijf echt verbaasd dat dit model zo aanslaat. De Romeinse cijfers op een tussenin sportmodel, nee dank u. Dan nog in een pover groen, wat totaal onnodig is. Mocht daar geen Rolex op staan, zou letterlijk niemand het kopen :grimacing:

Of dat geloof ik, ten minste.

Grand seiko is niet meteen m’n favoriete merk maar ze maken wel een paar mooie dingen. Dit is een mooie, dus ik zou die houden en die vreemde Rolex laten voor wat het is. Daar zijn er mooiere van.

1 like

Weinig liefde voor de Wimbledon hier merk ik :slight_smile:

De plaat met combinatie van grijs/groene markers vind ik zeer geslaagd. En zeker de jubilee maakt hem mooi af .

Ik denk dat het merk en beleving ook zeker wel meespeelt dat zal ik niet ontkennen. “Gelukkig” zijn ze niet snel leverbaar en kan ik nog even genieten van de GS zal ik maar zeggen :wink:

Denk dat er eerst een duiker bij zal komen voor de zomer. Denk aan een witte Omega Seamaster, die kan zwz makkelijk ernaast.

Proficiat met je prachtige aanwinst zeg,dit is echt een schitterend horloge :ok_hand:

1 like

Dan is het een downgrade van jewelste. Het is een lomp ogend horloge met dunne wijzertjes die niet in proportie zijn tot de rest, en er zit een jubilee op (bah). Gelukkig is het de versie met de gladde bezel, dat wel.

Maar dat je die GS door gaat schuiven staat als een paal boven water. :smirk: Als dat een blijvertje was had je die gedachten niet na een paar weken.

1 like

Mooi hoor! Gefeliciteerd!!

1 like

Dikke nee voor die Romeinse cijfers op een dergelijk model , kleur vd plaat vind ik dan wel mooi .

Die GS is prachtig btw , sterkte met kiezen

1 like

Ignore mode on. Man de jubilee rocked hem gewoon.

Ja daar ben ik wel bang voor. Hij heeft het in ieder geval langer overleeft dan menig ander horloges, dus dat is al een dikke pluim voor de Grande Seiko. Ik ben nog steeds erg content ermee, en ben zelfs aan het kijken naar een loupe om het zelfs van nog dichterbij te mogen aanschouwen :grinning:

Waar koop ik zoiets, tips zijn welkom :slight_smile:

1 like