Een week geleden kreeg ik deze Roamer Searock MST471 binnen.
Ik vind hem prachtig en is wat dat betreft helemaal naar wens. Maar nu heb ik toch sterke twijfel over het caliber. Het is overigens gekocht van een (volgens mij) prima Duitse handelaar/shop/horlogemaker op Chrono24.
Ik had niet helemaal goed opgelet, het kaliber is een MST471 in plaats van de MST521. Op zich niets mis mee, alleen die heeft geen quick date set, maar een semi-snelle datumset (8->12). Is mee te leven, maar ik draag dit niet dagelijks en dat vereist wel veel draaiingen van de kroon en wijzers als je de datum telkens goed wilt hebben.
Maar het echte probleem lijkt de gangreserve. Ik heb nu twee tests gedaan. De eerste keer met opwinden icm een dag dragen en dus via het automatisch mechanisme. De tweede keer met alleen opwinden (zover als lukte met de wat kleine kroon).
De eerste keer liep hij 19 uur en in het twee geval 20 uur. Een minimum vind ik toch wel 24 uur. Online las ik terug dat dit caliber wel een 38 uur zou moeten hebben, in goede staat.
De leverancier kan het vooralsnog niet verklaren. Dus ik ben bang dat ik hem terug moet sturen helaas.
Of zie ik nog iets over het hoofd?
(PS: ik wil het horloge liever niet openen (geen ervaring mee) en ben zelf ook niet technisch genoeg om dan te beoordelen wat ik zie.)