NA Roamer Electronic 606

Deze Roamer opgevist uit een lotje als “defect” aangeboden quartz horloges

zal ergens begin/medio jaren '70 zijn - heb dit model hier op het forum nog al voorbij zien komen

zit uiteraard geen quartz binnenwerk in, maar een elektronisch uurwerk met een balans die wordt aangedreven door een batterij.

Had een donor voor de Esa 9154 Dynotron, maar dat was zelfs niet nodig. Na demontage was enkel een nieuw batterijtje nodig :partying_face:

deze binnenwerken zijn af te regelen op een gewone timegrapher zoals @Techca me al wist te vertellen :pray:- heb enkel geen idee van de lift angle en welke amplitude hier normaal is (op 52° kwam het op op een amplitude van 228) - iemand een idee wat wenselijk is voor deze Dynotrons?

Batterijwissel is bij dit model niet éénvoudig te noemen: is een monocoque met een split stem (hoop dat het batterijtje lang meegaat)

nog even een ultrasoon badje en het plexi glaasje wat opgepoetst.

Dit is het resultaat. Ben er heel blij mee en ga deze veel dragen.

Achterkant is ook heel leuk

De Yema op de eerste foto liep ook direct met een nieuwe batterij, mijn mama draagt die nu :smiling_face_with_three_hearts:

29 likes

Prachtige aanwinst! Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Mooi horloge, netjes gedaan!:+1:

1 like

Ha! Leuk hoor, heb inmiddels ook een paar electronic uurwerkjes.

Volgens mij had @Vintagewatchstuff een handleiding hoe je de lift angle kon bepalen. Ben alleen bang dat dat niet voor een electronic uurwerk opgaat :thinking:

1 like

Even gezocht voor je en het zou 30° moeten zijn. Probeer dat is? Beat rate 28800

1 like

Wat een mooie zeg! Heb je mooi eer van!

1 like

Super, ga ik proberen. Welke amplitude kom jij dan uit voor een electronic na een service? Mercikes om te delen.

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze sympathieke aanwinst!!
Draag hem in goede gezondheid. :four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gaaf zeg!

1 like

De amplitude is voor zover mij bekend niet zo relevant omdat er geen veer aandrijving is, maar batterij aangedreven. Ik kom waardes tegen van to 264, wat overeenkomt met verwachte waarden tussen de 200 en 270.

1 like