NA: Rolex Datejust 41 126300 blue

Hallo allemaal,

Gisteren echt een onwijs leuke ervaring gehad bij mijn vertrouwde AD. Zoals jullie wellicht weten heb ik eind september (ongeveer 4.5 maand geleden) een blauwe Rolex Datejust 41 126300 met gladde bezel en Oyster band met PCLs besteld. Gisteren was ik eind van de middag toevallig even in de stad en dacht laat ik even binnen hoppen en hoi zeggen en mijzelf even oriënteren voor een leuke gouden armband voor mijn vriendin. Ik mocht plaats nemen aan mijn vaste stamtafel, de koffie werd geregeld en na niet veel later werd ik geholpen door een van de altijd vriendelijke verkopers die mij ook al wel langer dan vandaag kende. Wat mij in mijn ooghoek opviel dat hij een Datejust met gladde bezel en Oyster band om had. Dat had hij wel vaker om maar nu viel mij de blauwe plaat op ipv de gebruikelijke zwarte. Ik dacht die zal wel een nieuwe plaat erin hebben gezet. Ik keek nog even wat langer en dacht is het nou de gebruikelijke 36mm of heeft ie nou toch een 41mm Datejust om. De manager van de winkel stond er ook bij en zegt: ‘wat vind je van zijn nieuwe horloge?’ Waarop de eerste gedachte in mijn hoofd was: mooi dan zal die van mij ook binnenkort wel komen want ze zijn dus weer aan het uitleveren. Ik antwoordde: ‘wat gaaf voor je man! Van harte gefeliciteerd! Echt ontzettend mooi!’ Ik keek nog een keer goed en dacht zie ik daar nou een sticker op de endlink zitten? Waarop de verkoper zei: ‘dit horloge is niet van mij, dit is die van jou! Vanochtend binnen gekomen maar door de drukte hadden we je nog niet kunnen bellen.’ Je voelt hem al wel aankomen ik flikkerde inmiddels bijna van mijn stoel van verbazing en kon het uiteraard niet geloven dat mijn Datejust binnen was gekomen! Dus totaal onverwachts ineens mijn Datejust om de pols. Ook maar meteen het beoogde rose gouden armbandje voor vriendin lief meegenomen en totaal flabbergasted en met een smile van oor tot oor de winkel uit. Mijn dag kon niet meer stuk zoals je wellicht kon begrijpen. De Rolex Datejust 41 126300 met blauwe sunburst plaat en gladde bezel en Oyster band met PCLs was voor mij de perfecte toevoeging naast mijn Rolex Submariner 114060, Rolex Explorer II 226570 en Omega Speedmaster Professional Moonwatch. De Datejust op deze manier is voor mij de perfecte balans tussen chique en sportief. Deze uitvoering van de Datejust is voor mij de perfecte blend van de Explorer I 39mm, Milgauss en de Oyster Perpetual 39/41. Hij heeft de gladde lunette en min of meer de kast(vorm/dikte)) (39.5mm) van de Explorer I 39mm. Hij heeft de Oyster band met PCLs en Oyster sluiting van de Milgauss. En hij heeft de prachtige eenvoud in de wijzerplaat/dial layout met de single hour markers van de Oyster Perpetual 39 (maar dan dus wel met datum. Kortom voor mij de perfecte toevoeging aan mijn collectie. The fourth pillar of my collection has finally arrived!
Maar genoeg gepraat, tijd voor de foto’s!

Hierbij een uitgebreide fotoshoot:

En nog een paar om het af te leren :heart_eyes:

En dit zijn de eerder genoemde pilaren :sunglasses:

Bedankt voor het lezen. Fijne dag verder. :+1:

181 likes

Tof! Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Ein De Lijk!!!

Gefeliciteerd.

2 likes

Eindelijk :partying_face:

De vierde pilaar gefeliciteerd :+1:

Succes met krasvrij houden

1 like

Mooi horloge! Gefeliciteerd!

Goed verhaal ook… Schaap in Groningen?

1 like

Gefeliciteerd! :star_struck:

1 like

Top NA! Gefeliciteerd :clinking_glasses::tada:

1 like

Nogmaals gefeliciteerd! Geniet ervan🤩

zo zie je maar weer, sieraden kopen loont

2 likes

Supertof! En leuk dat ze je zo verrassen bij de AD! Veel plezier, je hebt er lang naar uitgekeken!

2 likes

Gefeliciteerd! :partying_face:

1 like

Dat had er niks mee te maken. Het horloge kwam eerst een toen wisten ze nog niet dat ik voor een armbandje kwam. Nooit eerder sieraden gekocht.

2 likes

Gefeliciteerd!

1 like

Ja echt geniaal! Zo vonden het zelf ook schitterend. Had niet mooier gekund.

1 like

Mooi!

1 like

Geweldig Ralph!
Schitterende NA!
Veel plezier ermee!
Plaats je nog een paar foto’s? :blush:

5 likes

Maak je daar maar geen zorgen over :sunglasses::+1:

1 like

Het is mijn favoriet! Geniet ervan.

5 likes

Nee hoor, dat doen anderen al genoeg. :joy:

2 likes

Graag wel de bekende 4 hoeken fotograveren.
En het liefst ook zsm een collage foto :smile:

2 likes

Fantastisch :+1:t2: Gefeliciteerd :partying_face:

Ik heb ‘ooit’ dezelfde gehad maar op jubilee.

Nu doe ik het…met de ‘budget’ variant :wink:

12 likes