NA: Rolex Datejust II

Wat voelt dát goed zeg! Eerst wat foto’s…

Na lang zoeken op internet en twijfel vanmiddag toch toegeslagen en een Rolex Datejust aangeschaft. Rolex stond al 30 jaar op mijn wenslijst en het moest er gewoon van komen!
Ik twijfelde lang tussen een model met jubilee of oyster band. En als je ze dan in het echt ziet naast elkaar, dan wordt het allemaal in ene keer duidelijk en dat voelt goed!

Het is Datejust II met oysterband geworden en met een Rhodium/diep zilveren sunburst dial met blauwe nummers. Het is een wat meer aparte combinatie die je niet veel ziet. Toen ik hem een maand of 3 geleden voor het eerst eenmaal gezien had was ik eigenlijk al verkocht. Toch nog gewacht en naar de stick dials gekeken, maar het was een uitgemaakte zaak toen ik ze naast elkaar in het echt zag!
De dial heeft bij iedere lichtinval weer een andere kleurschakering en de fluted bezel en de middelste gepolijste schakels van de band glimmen lekker mee!

Het is een zeer fraai bijna mint exemplaar! Henk van HPHorlogerie heeft wat dat betreft niets teveel gezegd of overdreven, want het blijft natuurlijk een gok een tweede hands horloge.
Het is een complete set met doos, omdoos, originele certificaat en boekje en tag.

Dit model is qua gewicht en dikte precies goed op mijn pols van 20cm. Niet te groot, niet te klein.
Verder kan ik er nog niet veel over zeggen qua ervaring in draagcomfort en/of gebruik.
Wat al wel direct opvalt is de degelijke ‘klik’ die de sluiting geeft en de soepel- en degelijkheid waarmee de kroon uit- en indraait. Dat voelt beide op de een of andere manier heel anders dan anders en heel solide.
Verder 0% rammel als je je pols met het horloge schudt.
Ik ben er blij mee en ga ervan genieten!

gr. Traveler

48 likes

Mooi exemplaar! Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd! Jubilee zit nog lekkerder :crazy_face:

Edit: die lume is wel heel gaaf!

2 likes

Gefeliciteerd met een pracht van een aanwinst!!

1 like

mooi,
gefeliciteerd,
toch gevonden,
en andere horloges ingeruild…

1 like

Prachtige Rolex en bijzonder fraaie lume, ja en die Oyster band maakt het af! Gefeliciteerd en veel plezier er mee gewenst!

1 like

Heel mooi!

1 like

Staat je goed,proficiat

1 like

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Gave Rolex :+1:

1 like

Gefeliciteerd met deze NA, geniet er van!

1 like

Gefeliciteerd met je aankoop. Persoonlijk ben ik niet helemaal ondersteboven van de getallen die op zijn kop staan, maar zoveel mensen zoveel wensen… Geniet er van!

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze magnifieke aanwinst!!
Het enthousiaste straalt je tegemoet!!
Ik wens je er dan ook een blijmoedige tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Prachtig die zilveren wijzerplaat!

1 like

Prachtig!

1 like

Dat was ook het eerste wat een van mijn dochters zei! Is inderdaad wat apart, mij lijkt het ook logischer om de 5, 6 en 7 om te draaien, maar hoe doe je dan de 4? :roll_eyes:
Het is in ieder geval wel op dezelfde manier gedaan als bij de Sky-Dweller. :wink:

1 like

Inderdaad, was een goede deal waar ik prima mee uit de voeten kon. Het kan snel gaan soms… :slight_smile:

1 like

Zo?

1 like

Super. Genieten!

1 like

Congrats, veel draagplezier :+1:

1 like