Tjonge tjonge wat is er op korte tijd toch allemaal gebeurd in mijn collectie.
Ik ging van allemaal vintage omega dressertjes naar vintage chrono’s, vervolgens naar moderene Rolex en omega om dan uitijndelijk alles te verkopen en voor mezelf ‘mijn eerste echte vintage Rolex’ te kopen.
Van 15+ horloges naar een One piece collection.
Dit bracht niet allen wat rust, ik wist nu ook duidelijk waar ik heen wou.
Zoals sommigen onder jullie waarschijnlijk weten stond er heel wat op het lijstje, een meerjaren plan, waaronder ook een vintage Datejust.
Nu heb ik iets vroeger dan gepland voor mij de perfecte Datejust gevonden.
De 16014 uit begin jaren 80 net als ik.
De sunburst op wijzerplaat is buitengewoon geweldig, de wijzerplaat zit echt vol leven.
De witgouden bezel is in super staat en is een echte klatser, eye catcher.
De kast is wel eens gepolijst geweest, maar dit is netjes gedaan en de kast is nog lekker strak en dik.
De prestaties mogen er ook nog zijn, amplitude van 290, beat error van 0.2 en een dagelijkse afwijking van -4 seconden.
Super blij met dit pareltje.
Volgend op mijn lijstje staat de 16570 tritium dial and hands, wel denk ik voor de zwarte wijzerplaat te gaan,die charmeert me steeds meer.
Tot slot de foto’s
Gefeliciteerd met die fraaie NA/DJ! Een tijdloos blijvertje, zo komt mij voor… echt heel fraai.
Enig minpuntje (smaak) is de gladde bruine band met contrasterend stiksel. Ik zou zelf voor een minder sportieve en meer elegante/klassieke band gaan bij deze DJ.
Heb je deze mooie DJ binnen het forum overgenomen?
Erg mooi horloge!
Denk dat een kleurige nato zoals die @HanDavinci
Op zn Bulova heeft ook wel leuk staat.