NA Rolex Datejust

Na enig speurwerk vorige week een Datejust gevonden uit mijn geboortejaar. Vanochtend stond UPS op de stoep dus kon het uitpakken beginnen.


Op het eerste oog ziet deze 43 jarige er wat mij betreft prima uit! Her en der is de tand des tijds zichtbaar maar ach, mijn lichaam is ook niet meer wat het geweest is :joy::joy: Folded bracelet ben ik minder enthousiast over maar goed, is mee te leven. Na inspectie kwam ik er echter achter deze uit ‘83 komt (6251 H) dus het is niet de originele band! Daarnaast is hij aan de strakke kant voor mijn pols. De verkopende partij heeft mij gevraagd naar mijn polsomtrek en heeft de band ingekort. Verstandiger was geweest om de band langer te laten en te werken met de verstelmogelijkheden van de clasp. Ik heb dit zojuist voorgelegd (1 jaar garantie) en ben in afwachting van een reactie.

Waar ik enigszins wat moeite mee heb is dat de band 8 jaar jonger is, ging er gemakshalve vanuit dat deze ook van ‘75 is. Wat vinden/ denken jullie? Dragen of storend en op zoek naar een exemplaar waarbij horloge en band uit hetzelfde jaar zijn?

28 likes

Met dit soort dingen is het altijd verstandig om specifiek te vragen wat wel en wat niet origineel bij het horloge hoort en ook om foto’s te vragen van band, clasp en endlinks.

1 like

band ziet er op zich prima uit, dus lekker dragen evt met extra schakel.

ben geen kenner, maar je hebt wrs de code van de clasp opgezocht, geeft deze 1983 aan?
toen waren de banden toch al solide? ergo, mgl dat sluiting en banddelen niet bij elkaar horen origineel?

in ieder geval mooie DJ, geniet ervan

1 like

Reactie van de verkoper binnen.

About reference clasp H it is possible that the old owner have changed it, but the bracelet and the end links are ref. 55 of 1975.

Kan iemand dit bevestigen? ref. 55 uit 1975?

Nog even verder gezocht en volgens mij komen ze wel overeen :+1:

Emka, die band kan niet uit 1983 zijn. Folded is tot begin jaren 70 gemaakt. Clasp en band horen niet bij elkaar.

1 like

Gefeliciteerd met je NA ! Ik zou me er niet druk om maken dat de gesp een keer vervangen is… Hij is een keer gemod cq verbeterd in de loop der tijd… ik neem aan dat je de schakels heb om de band te kunnen verlengen ?
In ieder geval, veel plezier er mee :ok_hand:

1 like

By the way: endlinks met nr 55 wil niet zeggen dat ze uit 1975 komen. In 1975 was de solid jubilee er al dus vermoed dat er eigenlijk een solid jubilee op hoort. Ik vermoed dat band, clasp en head allen van verschillende jaartallen zijn.

2 likes

Gaf de verkopende partij ook aan. Het kan zijn dat de clasp vervangen is maar ik moet nog uitzoeken hoe ik dit kan achterhalen. Tips?

@Crownguard kan je dat zeker vertellen!

1 like

https://sites.google.com/site/ccwatchwiki/home/rolex/rolex-bracelets

1 like

Folded jubilee strak dragen, dan blijft ie het langste mooi en ontstaat er het minste rek. :+1:t2:

super mooie aanwinst trouwens, gefeliciteerd

1 like

Thanks :+1:t2: Weet iemand in welk jaar de Solid jubilee is geïntroduceerd?

De folded die ik heb is uit '73 dus sowieso daarna.

1 like

Mooie aanwinst. Van harte!

1 like

Mijn beste,

Grandioos!!
Een prachtig horloge en nog wel uit je geboortejaar!!
Geniet er met volle teugen van!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Gefeliciteerd met je NA. Mooi horloge. Ben nog steeds op zoek naar mijn '81er…ik zou ook graag alles origineel willen maar ik denk idd dat op een periode van 37-43 jaar het logisch is dat er eea aan de band gebeurt. Zou ik me bij neerleggen. Waarschijnlijk volkomen overbodig maar toch ff linkje: https://est1897.co.uk/serial-numbers-check-year-of-manufacture-online ik weet dat er controverse om heerst maar er schijnt toch behoorlijk wat onderzoek te zijn gedaan voor deze site. Veel plezier er mee (en aan)!

1 like

ben zelf 42 en redelijk een pietje precies, ik zou em gewoon dragen en verder zoeken naar 1 uit je geboorte jaar, zodat je nog wel kan genieten van die mooie dail… schitterend, vind ze steeds mooier worden.

1 like

Heel mooi horloge. Gefeliciteerd.
Ik snap helemaal dat de datering van de band belangrijk is,jammer dat dat wat onzeker is.
Ikzelf zou de datering van het uurwerk en de kast belangrijker vinden.

1 like

Aantal sites kom ik op 1975, een aantal 1974! Na wat info te hebben ingewonnen hier, nogmaals dank heren, lijkt het erop dat band en end links te kloppen met 74/75, clasp is van november ‘86 en dus vervangen. Kan ik leven met een vervangen clasp? Hoop van wel :grimacing::wink: