NA: Rolex DJ 'Buckley"

Hallo horlogevrienden,

Al een tijdje binnen, maar de tijd nog niet gevonden om fatsoenlijke foto’s te maken en het voor te stellen.

De meeste horloges die ik heb zijn voorzien van een donkere plaat… Ik vond het eens tijd om af te wisselen met een horloge met witte plaat. Dat donker is toch maar… ja… donker. :wink:

Ik hoefde niet lang na te denken om tot de conclusie te komen dat ik een witte Datejust wou. De keuze is gevallen voor deze met zwarte Romeinse cijfers en zwarte wijzers! Deze wordt ook wel de “Buckley” configuratie genoemd. Dit naar VRF-lid John Buckley. Een S-U-P-E-R combinatie in mijn ogen! (tu)

De kast en jubilee zijn nog geweldig strak! (tu)

De combinatie met de spierwitte wijzerplaat met de patina vind ik geweldig! X(

Gezien deze de 16030 is, is deze voorzien van een stalen lunette. Omdat ik het effect van de wit gouden lunette op miin 1601 helemaal TOP vind, heb ik ook voor deze DJ ook en wit gouden fluted bezel gescoord. (tu) Deze moet ik wel nog laten monteren… (F. tot binnenkort! :wink: (tu)) Pittig detail; deze lunette heb ik gekocht van dé John Buckley LOL…:wink:

Bedankt voor het kijken!

Groet, Glenn

Wow, mooie combinatie! Zeer geslaagd! Die witgouden fluted bezel is straks absoluut een meerwaarde. Mijn complimenten voor je goede smaak.

Mooi ding! Die vanillebolletjes op de uren zijn een leuk detail. Niet om het een of het ander, maar het vervangen van een lunette kan “zomaar”. Is het een beetje te vergelijken met een auto waarbij je de stoelen vervangt door verwarmde, electrisch verstelbare stoelen van de luxere uitvoering van hetzelfde model?

Bedankt voor de reacties! (tu)

Mijn exemplaar is de 16030 uit '84.
De ###30 duidt op een stalen lunette, neem je de 16014 van datzelfde jaar, dan heb je een wit gouden lunette. Ik weet niet of de 16014 met zijn WG lunette duurder was destijds? Volgens mij is de huidige prijs voor een vergelijkbare 16030 en 16014 gelijk.

Ik vind de WG lunette gewoon mooier… Heeft niets met luxe te maken voor mij. Het is gewoon super cool in de zon! :wink: De stalen Engine Turned lunette is dan weer wat sportiever.

Alleen kom je de witte Buckley DJ’s niet zo heel vaak tegen en moet je - als er één te koop komt - niet gaan twijfelen omwille van de lunette en hem gewoon grijpen. (tu)

Mocht ik de keuze gehad hebben tussen een 16014 of 16030, dan had ik voor de ###14 gegaan. Ik had nu ècht wel nood aan één met snelverzet , dus de 160# viel meteen van de lijst. :slight_smile:

Groet, Glenn

Heb deze versie wel eens i.r.l. gezien; erg mooi!

Van harte en veel draagplezier!

Mooi!

Mooiste DJ die er is naar mijn mening, geweldige aanwinst!

Proficiat, heel mooi (tu)

Ik had nog nooit van Buckley gehoord, dit is dus een
mod met de dial van een ander type Rolex begrijp ik?

En krijg je dan de originele dial er bij vraag ik me
af, zoals je straks ook de originele lunette er bij
hebt?

Meestal zakken mod’s in waarde maar bij Rolex niet begrijp ik?

Je merkt het al ik ben niet echt thuis in het Rolex wereldje,
ben gewoon benieuwd :wink:

mvg

Hi Frans,

Neen hoor, dit is geen mod. :slight_smile:

Hoe het tot stand is gekomen weet ik helaas niet, maar John Buckley had destijds zijn naam toegekend aan de DJ met geschilderde romeinse cijfers. Wellicht hij had/heeft hij een paar DJ met deze configuratie.

Groet, Glenn

Wat een prachtige Datejust, super! (tu)

Die is wel heel erg mooi Glenn, proficiat! (tu)

Mooi hoor gefeliciteerd

Oké thnx!

Zeer mooie combi Glenn, veel draagplezier.

Merci allemaal! (tu)

Ik ben er heel blij mee.

Wel is de liefde moeten groeien voor dit model. Vroeger vond ik me best wat jong voor romeinse cijfers… :slight_smile: Het is gewoon het contrast tussen witte plaat en zwarte romeinse cijfers en de zwarte wijzers die deze net zo old skool maakt. :wink: Oh, de tritium bolletjes zijn ook nog allemaal intact en brengen de nodige kleur aan de wijzerplaat!

Ik vind deze DJ echt geweldig en op nato is het ook best cool! Post later wel wat foto’s. (tu)

Groet, Glenn