NA: Rolex Explorer 114270

Goedenavond!

Ik heb mij nog niet aan jullie voorgesteld. Mijn naam is Cas, 28 jaar, uit de regio Rotterdam. Tot zover de uitgebreide profielschets :grin:

Ik heb lang getwijfeld tussen de nieuwe Explorer van 39mm en de oudere, kleinere variant van 36mm. Uiteindelijk heb ik, puur op gevoel, gekozen voor de 36mm variant. Het forum heeft er zeker aan bijgedragen dat 36mm plotseling tot de opties behoorde. Voor mijn 17,5 cm pols vind ik het perfect.

Een 14270 of 114270 moest er dus komen. Dan is de vraag, wat voor eentje? Ik heb veel gelezen over NOS, maar vooral over het debat ongepolijst vs. gepolijst. De claims van NOS/ongepolijst via bijvoorbeeld Chrono24 kon ik zelf moeilijk beoordelen, terwijl er wel een premium prijs werd gevraagd. Uiteindelijk wilde ik er toch wel eentje in bijna nieuwstaat. De krasjes maak ik zelf wel.

Via Tjibbe van Uhrenfreund heb ik uiteindelijk een Rolex Explorer 114270 gekocht. In 2005 geproduceerd, in 2006 verkocht in Hong Kong. In 2018 door Rolex Keulen onder handen genomen, met ook voor de eerste keer een polijstbeurt. Door Tjibbe heb ik mij laten vertellen dat het polijstwerk uitstekend is gedaan. Met mijn beperkte kennis meen ik dat ook te kunnen zien. Zelf laat ik het horloge in de toekomst zoals het is.

Al met al ben ik bijzonder blij met de aankoop. Een NOMOS met witte wijzerplaat zou weleens het volgende doel kunnen zijn. Voorlopig eerst even genieten van de Explorer.

Ik ben niet zo’n poster, maar ik waardeer alle kennis op het forum en lees graag mee.
Fijne avond allen!


65 likes

Een mooie binnenkomer! Geniet ervan

1 like

Cas, welkom en veel plezier op ons mooie forum. Gefeliciteerd met de aankoop. Geniet ervan.

1 like

gefeliciteerd met je NA,en welkom

1 like

Geniet van dit fraaie horloge! Mooie aanwinst!

1 like

Welkom. Uitstekende keus! :+1:

1 like

enjoy! de explorer is echt de ideale daily beater, die kunnen echt alles aan maar staan ook nog eens netjes op een kostuum :smiley:

2 likes

Mijn beste,

Chapeau!!
Een gedegen binnenkomer in die enthousiaste wereld van HorlogeForum!!
Cas, van harte welkom dan ook. En veel draag-plezier met je schitterende Explorer!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel mooi, veel plezier ermee :slight_smile:

1 like

Topper zo’n 114270! Door zijn SEL beter nog dan zn voorganger de 14270 dus je hebt een goede keuze gemaakt!

2 likes

Van harte met je aanwinst!

1 like

Prachtig, veel draagplezier :+1:

1 like

Hoi Cas, veel Rolex- en forumplezier!!

1 like

114270=super!
Geniet er van!

1 like

Prachtig horloge !
Veel draagplezier ermee .

1 like

Prachtig!

Schitterende aanwinst! En met zijn 36mm meer dan genoeg horloge voor je pols! Geniet ervan :slight_smile:

1 like

Prachtige aanwinst !

1 like

Welkom hier, en wat een binnenkomer, gefeliciteerd met de NA!

1 like

Prachtig, wordt zeker m’n volgende aankoop!!

1 like