NA : Rolex Explorer 114270

Voor een review is het nog wat vroeg maar ik wil toch mijn trots en beknopte bemerkingen over dit horloge met jullie delen.

Doorheen 2018 is me een ding erg duidelijk geworden; 36mm horloges staan me het best.
Dat komt vooral omdat bij deze maat ik niet enkel de kast van het horloge op mijn pols zie, maar ook de afbuiging van de band.

Als ik iets vet vind, is het een vintage horloge dat zichtbaar heeft geleefd, daarmee bedoel ik niet aan het front van Damascus.
Toen ik dit aanbod op chrono24 zag voor deze prijs kon ik niet anders doen dan schieten.
Sinds ik het horloge heb ben ik er alleen maar meer verliefd op geworden.

Nu ga ik jullie even mijn bemerkingen geven die ik ervaren heb sinds ik het horloge in mijn bezig heb.

De wijzerplaat van de explorer vind ik esthetisch gezien de mooiste wijzerplaat van alle modellen; in een oogwenk zal hij je niet eens opvallen, maar zijn ware schoonheid komt pas aan het licht als je de tijd neemt om ernaar te kijken.
Hij heeft alles van het nodige, en niets van het onnodige.
Als je naar de wijzers, de diepte van de brush en de manier hoe de brush loopt kijkt vind ik dat de 114270 de 214270 ( de nieuwe explorer ) met gemak van de troon stoot.
De wijzers zijn hetzelfde, waardoor ze bij de 214270 een afstand hebben van de chapter ring (Weetje : Tudor doet hetzelfde bij de bb36 en bb41).
Bij de 114270 is de brush iets dieper en loopt hij mooi parallel met de gladde bezel, dit zorgt ervoor dat de brush gemakkelijker licht vangt en zorgt voor een echt ooggasme.

Het meeste schrik had Ik van de bracelet.
De bracelet bevat hollow centerlinks, ik was bang dat dit enorm goedkoop ging aanvoelen en ik me eraan zou storen.

Ondertussen ben ik er zo verliefd op geworden dat dit een van de dingen is die ik er het leukste aan vind, ook heeft de bracelet die diepere brush heeft in vergelijking met de nieuwere modellen.
Dit geeft een sportievere en robuustere look, erg cool!

Maar beelden spreken meer dan woorden.
Neem gerust jullie tijd!

Bloedlink Out!:v:

giphy

61 likes

Heel veel plezier ermee! Dit is een absolute klassieker en een van de mooiste Rolexen ĂĽberhaupt!

1 like

leuke gif!! Veel plezier ermee!

1 like

Heerlijk, veel draagplezier :+1:

1 like

Mooie, veel draagplezier, :+1:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze begeerlijke aanwinst!!
Een magnifiek horloge van een befaamd horlogehuis, voor een langdurige polstijd!!
Ik wens je er dan ook een eindeloze tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Proficiat met deze mooie klassieker !!!
Ben ik nu de enige die ziet dat de band er verkeerd op zit ?

5 likes

Goed opgemerkt!
Ja klopt maar dat is omdat ik dunne polsen heb en als ik de band op de correcte manier eraan zet zit de clasp niet mooi in het midden en dat stoort me.
Het is veel comfortabeler op deze manier :blush:

2 likes

Krijg je het niet gecentreerd met schakels te verhuizen ?

1 like

Nee, kan er geen meer af doen :grin:.
Alle schakels zijn er af, ik heb ook alle mogelijke configuraties geprobeerd en deze is het beste.

Ik draag nato’s ook altijd andersom. Je moet doen wat je het fijnste zit.

1 like

:joy: ja zo kun je het ook noemen, ik zie gewoon een band met errug veel gebruik sporen :face_with_monocle:. Maar ja, als dat je niet stoort dan is dat prima natuurlijk. Hoef je verder ook niet bang te zijn dat je zelf een paar krasje maakt. Draag hem in gezondheid.

5 likes

Veel plezier met deze klassieker!
Die diepe brush op de band vind ik persoonlijk ook mooi, maar volgens mij is
die achteraf aangebracht.

1 like

Prachtig, deze Rolex, geniet er van!

1 like

Deze staat voor mij in de Rolex top 5 !
Gefeliciteerd met je mooie aankoop !

1 like

Prachtige klok die steeds blijft boeien
Heb deze nu 9 jaar en is mijn meest favoriete horloge,ik draag hem erg graag.
Ondanks 36 mm lijkt hij niet klein om mijn pols en draagt ook heel comfortabel,kortom top ding!

1 like

Mooi hoor! Geniet er van.

1 like

Gefeliciteerd!

Mooi ding in een mooi fotmaat :slight_smile:

Dat wijzerissue heeft Rolex rechtgezet bij de explorer he :wink: en bij de bb41 lijke de wijzers wel in proportie

2 likes

Wat een pracht… Gefeliciteerd!

1 like

Prachtig! Van harte gefeliciteerd! Inderdaad dé klassieke Rolex!

1 like