Mooi man! Lekker begin van het jaar zo…
Klopt, de swiss only dials zijn in dit geval geen service dials. Ze zijn kort gebruikt toen ze van tritium overgingen op luminova. Ik heb zelf een 14270 uit 1996, dus een van de laatste met tritium. Tophorloge!
Op leer ziet ie er ook super uit!!! Waar komt het bandje vandaag… (ben voor mij tudor ook eens op zoek geweest naar een ander bandje maar goede zijn moeilijk te vinden)
Mooie aankoop! en wanneer je koopt bij AVW weet je dat het vwb onderhoud en service goed moet zitten.
Veel draag plezier
In mijn ogen logisch; er is geen esthetische verbetering.
De voorbeelden die in het artikel genoemd worden (gilt dials enz.) hebben een flink effect op de uitstraling van de plaat. Dit verklaard voor een groot deel de premium prijs die ervoor wordt betaald. Daarnaast zijn er in deze periode (jaren 50 en 60) vele malen minder horloges geproduceerd dan vandaag de dag. Dus het aanbod van de klassieke gilt dials is ook vele male kleiner.
De horloges die in het artikel worden genoemd hebben geen van beide genoemde voordelen. Die paar miniscule lettertjes onderaan de plaat ziet niemand en er zijn er, ondanks de korte productieperiode, behoorlijk wat van gemaakt. Dus ik begrijp dat de vraagprijzen niet hoger zijn en ik verwacht dat dat ook zo blijft.
Maar het blijft natuurlijk Rolex, dus je weet het nooit.
Tof! Gefeliciteerd! Veel plezier er mee.
Wat betreft de wijzerplaat zeg ik potato potato. Maar ik ben een barbaar uut 't noord’n.
Heel mooi👍, en nu van genieten!
Skitterend!!! goed gedaan… veel plezier met de 3-6-9
Mooie aanwinst ! Ook prachtig op leer zag ik hierboven
Veel plezier ermee!
Heeft Ko ook een website toevallig?
Nee volgens mij niet. Je kunt hem via het forum een pb sturen.
Ahh thanks voor de info!
Nogmaals van harte man, geniet er van in goeie gezondheid. “Swiss only dials” zie je op sommige sportmodellen A-serie, late U en vroege P. Destijds Luminova in wijzers en markers nadat gebruik van tritium in 98 werd gestopt. In 2000 gingen ze over op super luminova en werd aangeduid met “swiss made”
Gefeliciteerd, prachtig horloge heb je aangeschaft. Veel plezier ervan!
Er is overigens nog een 4e dial, een vreemde eend in de bijt. Namelijk de Swiss - T < 25 variant, niet te verwarren met de T Swiss T < 25.
Daar ligt er momenteel een van bij FIlipucci. Schijnt een service dial te zijn maar heb deze nooit elders aangetroffen. Ben erg benieuwd naar het hoe en wat…
Van harte gefeliciteerd kerel! Waanzinnige klok!
Heeeeel mooi geniet ervan.
Geweldig mooi
Veel draagplezier
Gefeliciteerd, hoorde het op YouTube AVW …