Bij thuis komst het horloge uitgebreid zitten bekijken en genieten van (wat ik vind) een de mooiste wijzerplaten die er is… Daarna eens op het internet gedoken om te kijken of ik nog specifieke informatie kon vinden over wijzerplaat. (In een ander topic heb al aangegeven dat de Explorer 14270 met 3 soorten wijzerplaten komt de T swiss T, swiss Made en Swiss, het is me inmiddels duidelijk dat dat met trittium luminova en super luminova te maken heeft) tijdens het zoeken kwam ik het volgende artikel tegen wat me wel triggerde. https://www.watchprozine.com/rolex/identifying-future-classic-rolex-from-the-1990-2018-era-part-3-the-swiss-only-effect-with-four-examples/10060111/732/
De swiss only platen (niet alleen op de Explorer) zijn dus veel zeldzamer maar de prijzen zijn niet hoger…
Ben benieuwd wat jullie daar van vinden. Voor nu ga ik genieten van mijn eerste Rolex!!
Gefeliciteerd! Geweldig horloge in een prachtig formaat! En bij AVW weet je wat je koopt.
Had jij niet ooit een 114270?
Zelf meen ik gelezen te hebben dat Swiss Only betekent dat het om een service dial gaat. Dat zou ook kunnen verklaren waarom er relatief weinig van op chrono staan. Maar misschien vergis ik me…
Nee ik heb nog nooit een 114270 gehad. En qua wijzerplaten is volgens mij dat in de periode 98/99 de swiss only platen zijn gebruik met luminova. Als je op Chrono24 kijkt zijn de rolexen met swiss only ook bijna allemaal uit die jaartallen.
Proficiat met deze vreugdevolle aanwinst!!
Een magnifiek horloge van een befaamd horlogehuis, voor een langdurige polstijd!!
Ik wens je er dan ook een gezegende tijd mee!!