Het Rolex only topic werd de laatste maanden heel vaak bekeken door mij. Telkens zag ik de meest fantastische horloges voorbij komen.
Ik had mezelf “ooit” een Rolex beloofd.
Maarja welke dan? Voorheen meestal gefocust op een Sub No date, ook nog een tijdje naar GMT gekeken. Maarja 6/7000 euro, dan moeten eigenlijk de Pelagos het velt ruimen en dat wou ik niet!
En daar was ineens de Explorer 2 ref: 16570 met de witte wijzerplaat. Enorm gaaf! Witte wijzerplaat is fantastisch, en de maat is zo fijn 40 mm en niet te dik. Nooit serieus naar gekeken, maar voor mij perfect en ook belangrijk, nu kan de Pelagos blijven.
Uiteindelijk een leuke set over kunnen nemen die binnen het budget viel, tevens met recente service uit 2016.
Enige nadeel was: bij de service zijn wijzers gemonteerd zonder lume, geen idee waarom. Doodzonde.
Maar bij de aankoop van deze explorer kreeg ik setje originele matchende/correcte Rolex wijzers die wel perfect werken. Die gaan dus zo snel mogelijk gemonteerd worden…
Hij is nog niet niet van mijn pols geweest
En dan nu de plaatjes
Ja de set die erbij zit past er perfect bij. Wijzerplaat is origineel en niet vervangen. Althans staat niet vermeld bij de service en heb zelf geen indicatie dat dit gebeurd zou zijn.
Als de wijzers er niet bij hadden gezeten had het denk ik geen deal geworden…
Maar swiss made op de dial matcht niet met de non SEL dacht ik. Naar mijn weten heb je endlinks <2001 en een wijzerplaat van na 2001.
Je hebt dus superluminova op de dial dus ik zou ook superluminova wijzers willen. Maar dat is wellicht persoonlijk.
Bij mijn weten en hoeverre ik het kunnen controleren zit de overgansfase tussen 99 en 01. Mijne is uit de P-series. Ik zat namelijk zelf ook met de vraag swiss made icm de leeftijd en sel/non sel.
Ik heb op chrono24 en andere forums uitgevonden dat deze configuratie in de P-serie vrij veel voorkomt.
Maar ben het met je eens dat het niet eenvoudig is dit duidelijk te krijgen. Als je zoekt rond bouwjaar 2000, kom je zowel swiss als swiss made tegen.
Maar los van dit… Thanks voor de toffe reacties.
Me happy