Hey beste medeliefhebbers
Is ie weer met een nieuw aankoopje… met de nadruk op je Ik leg uit waarom; Normaliter ben ik van de wat grotere horloges van het sportieve type. Ik benoem de Omega Spacemaster, Rolex Deepsea, Breitling en met 42mm wil ik mijn Explorers || ook nog wel ruim bemeten noemen ten opzichte van de nieuwe 36mm Explorer.
Ik weet nog toen ik voor het eerst mijn BLRO omdeed met zijn 40mm… hmm das een mini ding Maar evenals groot; ook klein went
Al enige tijd zit ik helemaal in mijn Explorer fase. De discontinued 39mm had ik al even in mijn bezit. De Polar met referentie 216570 had ik al eens en heb ik recent opnieuw nieuw gekocht bij Schaap en Citroen. Daar is toen snel de zwarte 226570 bijgekomen… en toen was er geen weg terug om een 124270 te bemachtigen… zo geschiede. Op 02022022 ben ik hem op weesten halen in het Bosche.
Eerst een groepsfoto van de overige drie…
En dit is de nieuwe 36mm…
Om met de woorden van mijn vriendin te spreken; Dies kleiner… waarom moet je die hebben… Euh; tja zinloze discussie natuurlijk Uiteraard heb ik het wel uitgelegd
Anyhow… een mooie uitbreiding al zeg ik zelf
Eerste indruk toen ik hem omdeed; Hij is wel klein. Maar na een uurtje en daags erop hem de hele dag gedragen te hebben: Hij is perfect! Hij klopt in mijn optiek helemaal qua verhouding.
Qua gewicht;
De 36mm is 114 gram
De 39mm is 126 gram
Qua wijzerplaat;
Op onderstaande foto zie je het niet goed, maar in real live is de wijzerplaat van de 36mm echt zwarter dan de 39mm. Die oogt wat mat dan. Maar nogmaals; als je ze los van elkaar vast hebt of draagt dan zijn ze gewoon tweemaal zwart.
Hier nog wat meer plaatjes…
Hoop dat jullie in ieder geval weer genoten hebben van de foto’s
Goed weekend nog. Ter afsluiting nog twee polscontrole foto’s @Twan @Sjorsson en nog iemand maar daarvan weet ik zijn HF naam niet