NA: Rolex Explorer II 16570

Even een foto van mijn nieuwe aanwinst. Mijn eerste Rolex, wat een heerlijk horloge zeg! Echt de perfecte maat voor mij. Ik heb me ook voorgenomen om nooit meer horloges te kopen met een diameter groter dan 40mm. Deze blijken toch altijd weer tegen te vallen, hoe prachtig ze ook mogen zijn, ze worden gewoon niet gedragen.

Ondanks dat ik eigenlijk altijd de originele band band op een horloge wil hebben, wil ik op deze wellicht eens iets anders proberen. Hebben jullie goeie tips? Foto’s zijn dan uiteraard welkom.

21 likes

Gefeliciteerd, ik vind 'm prachtig!

Prachtig Harm! Maar ik kan moeilijk iets anders zeggen.

Ik heb hem geprobeerd op leer, maar deze hoort gewoon op staal.

Gefeliciteerd! Fantastische aanwinst!
Ik zou hem mooi op staal laten overigens!

Top!! Goede keuze :wink:
Veel draagplezier :+1:t2:

gefeliciteerd! Een van de mooiere Rolexen.

…staal dus.

6 likes

Geweldige klok, gefeliciteerd.

Gefeliciteerd! Prachtige klok👍🏻 In mijn beleving kan hier heel veel op, naast de originele band: leer en nato. Gewoon proberen😊

Mooi Harm, erg mooi! Ik denk dat een mooie vintage leren band (genoeg forumleden die je daarmee kunnen helpen) een erg mooie optie is zoals hierboven aangegeven.

2 likes

Mooi horloge, kan je volgens mij met alles combineren.

Grijs leer vind ik ook wel mooi staan

4 likes

Dank voor jullie reacties! Grote kans dat hij op staal blijft (mede door foto’s als die van @tompj) maar wellicht weet iemand me nog te overtuigen. De leren band op de eerste foto van @EricPP heeft dit al wel aardig gedaan. Voorwaarden is dan wel dat hij naadloos aansluit op de kast, waar is zoiets te krijgen?

Op rubber is een mooie combinatie. Is dat een rubberb?? Wellicht ook mooi op een witte Explorer :smile:

@Hamari zo te zien is dit een van de curved link banden van Hirsch, daar zit een verstelbare adapter in om hem mooi aan te laten sluiten op de kast.mik heb een dergelijke band ook op mijn Planet Ocean gehad, echte fijne banden.

@DoubleRed dat denk ik wel, anders misschien een Everest band?

Met gebruik van de originele Rolex sluiting, rubber curved end

Met een standaard buckle, leer curved end

Met behulp van solid endlinks, eigen fabrikaat

En nog een heleboel andere variaties

http://www.everestbands.com/collections/rolex-explorer-ii-pre-2011

Eric

3 likes

Dit is nou zo’n klokje dat gewoon op staal hoort.
Ik vind leer en rubber hier helemaal niets op :sob:
En een NATO of Perlon :imp:

1 like

Je hebt wel een punt maar zeg nou zelf, die plaatjes die @EricPP post zien er toch wel gaaf uit.

1 like

Staal is mooi en maakt hem echt af, maar juist dit horloge vraagt om geregeld wisselen van banden!

1 like

Staal is de way to go vind ik. :slight_smile:

3 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze magnifieke aanwinst.:+1:
Ik wens je er vele memorabele momenten mee!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink: