Na een aantal jaren ben ik er eindelijk uit waar ik naartoe wil.
Even het verloop van de collectie
Een 5 tal jaar terug is alles begonnen met een Oris Skeleton
Die heb ik, geloof het of niet, met iemand kunnen inruilen voor een Rolex datejust 116234 blue dial
Niet echt weten wat me overkwam en de eerste verschijnselen van het virus deze ( misschien heel dom) van de hand gedaan om verschillende horloges te bezitten en een collectie te starten
Na verloop van tijd , en een hoop leergeld beginnen de geschiedenis en de mechaniek te apprecieren en al het nieuwere werk van de hand gedaan voor vintage
En uiteindelijk terecht te komen bij een (momenteel) One piece collectie ( gezien de omega 2515 nog te koop is)
Ik heb nu een duidelijk plan, heb wat rust gevonden vind nog altijd heel veel mooi, maar ga niets meer impulsief kopen en rustig proberen verder de collectie uitbouwen.
Had het eerst enorm op een vintage speedy, maar ben ter constatatie gekomen dat dit ook maar tijdelijk zou zijn.
Ik ga me proberen richten op Rolex, en dan graag ook combinatie nieuw en vintage
Zal dus voorlopig een One piece collectie blijven, en goed verder sparen worden.
Absoluut niet erg, niet?
Interessant om te lezen en vooral ook om te zien! Wat een verhaal en wat een collectie!
Ik wens je heel veel plezier met deze prachtige nieuwe aanwinst! Zeer mooie Rolex! Ik had er een met een witte plaat en hoop ik dit jaar weer opnieuw te kunnen aankopen. Die Explorer II zijn gewoon prachtig!
Hele mooie aanwinst deze nieuwe Explorer. Eerlijk gezegd vond ik dit model eerst nix maar hoe langer ik er naar kijk… Het is maar goed dat ik reeds twee GMT’s in de collectie heb en het daarbij wil houden want anders… (o ja, kast had dan wel 40 mm. moeten zijn…).
Ik dacht trouwens dat er bij mij al het een-en-ander in en uit was gegaan maar jij kan er ook wat van zeg!
Mooi om te zien hoe je collectie is geëvolueerd in de tijd!
Ik zie er een aantal bekende horloges bij zitten .
Geniet er vooral van en veel verzamelplezier!
Was serieus gedragen😉
Maar ja voor een ruil
met een oris van 600€ was dit niet erg😜
Heb hel aan juwelier burger verkocht waar hij wat TLC heeft gehad en vrij snel verkocht was
Je kan dit nog terug vinden op hun site