NA Rolex Explorer II, en verloop van de collectie

Net mijn collectie weer helemaal omgegooid en (even) terug naar een one piece collection.

Na een aantal jaren ben ik er eindelijk uit waar ik naartoe wil.

Even het verloop van de collectie
Een 5 tal jaar terug is alles begonnen met een Oris Skeleton
image
Die heb ik, geloof het of niet, met iemand kunnen inruilen voor een Rolex datejust 116234 blue dial

Niet echt weten wat me overkwam en de eerste verschijnselen van het virus deze ( misschien heel dom) van de hand gedaan om verschillende horloges te bezitten en een collectie te starten

Na verloop van tijd , en een hoop leergeld beginnen de geschiedenis en de mechaniek te apprecieren en al het nieuwere werk van de hand gedaan voor vintage

Om uiteindelijk terug te keten naar het modernere werk

En uiteindelijk terecht te komen bij een (momenteel) One piece collectie ( gezien de omega 2515 nog te koop is)

Ik heb nu een duidelijk plan, heb wat rust gevonden :wink: vind nog altijd heel veel mooi, maar ga niets meer impulsief kopen en rustig proberen verder de collectie uitbouwen.
Had het eerst enorm op een vintage speedy, maar ben ter constatatie gekomen dat dit ook maar tijdelijk zou zijn.
Ik ga me proberen richten op Rolex, en dan graag ook combinatie nieuw en vintage :wink:
Zal dus voorlopig een One piece collectie blijven, en goed verder sparen worden.
Absoluut niet erg, niet?:blush:

45 likes

Absoluut niet. Alhoewel ik de Explorer met de witte plaat mooier vond :ok_hand:

Wat is je volgende doel?

2 likes

Leuke post en erg gave aanwinst, proficiat en dank voor het delen.

1 like

Ha Matthias!

Interessant om te lezen en vooral ook om te zien! Wat een verhaal en wat een collectie! :ok_hand:

Ik wens je heel veel plezier met deze prachtige nieuwe aanwinst! Zeer mooie Rolex! Ik had er een met een witte plaat en hoop ik dit jaar weer opnieuw te kunnen aankopen. Die Explorer II zijn gewoon prachtig! :heart_eyes:

1 like

WTF??? Had je een pistool bij je of zo :joy::joy:

Hele mooie aanwinst deze nieuwe Explorer. Eerlijk gezegd vond ik dit model eerst nix maar hoe langer ik er naar kijk… Het is maar goed dat ik reeds twee GMT’s in de collectie heb en het daarbij wil houden want anders… (o ja, kast had dan wel 40 mm. moeten zijn…).

Ik dacht trouwens dat er bij mij al het een-en-ander in en uit was gegaan maar jij kan er ook wat van zeg!

Veel draagplezier!

3 likes

Goede zet! De Explorer II is een topper !!:+1::v:

1 like

Perfecte maat voor je!

1 like

Topper :heart_eyes: Ik kijk hier ook altijd met een hebberig oog naar. Proficiat met deze Explorer. Mooi om je weg er naartoe te volgen :+1:

1 like

Prachtig overzicht. Die explorer II lijkt wel speciaal voor jouw pols ontworpen. Ben benieuwd waar je dat mee gaat overtreffen in de toekomst.

1 like

Een mooie Rolex. Je hebt je in ieder geval goed bezig gehouden met de hobby

1 like

Mooie aanwinst en leuk om het verloop van je collectie te mogen aanschouwen. Dank voor het delen.:thumbsup:

1 like

Mijn geruilde polar komt waarschijnlijk binnenkort te koop bij de nieuwe eigenaar
Richtprijs 3500€

2 likes

Mooi om te zien hoe je collectie is geëvolueerd in de tijd!
Ik zie er een aantal bekende horloges bij zitten :wink:.
Geniet er vooral van en veel verzamelplezier!

1 like

image

Mmmh, wel een … euh … aparte…

4 likes

Dank dat je aan mij denkt. Ik stuur je er een PB over. :+1::slightly_smiling_face:

1 like

Holy shit wat een enorme rij komt hier ff voorbij, lijkt mij wel :grin::grin::grin:

De 216570 is prachtig. Geniet ervan!

1 like

116234
Was een full set
Volledig authentiek hoor als je dat wil zeggen

Mooie hoor.
Heb hem ook gehad. :+1:t3:

1 like

Hij glimt nogal, ook op plekken waar hij niet zou horen te glimmen…?

2 likes

Was serieus gedragen😉
Maar ja voor een ruil
met een oris van 600€ was dit niet erg😜
Heb hel aan juwelier burger verkocht waar hij wat TLC heeft gehad en vrij snel verkocht was
Je kan dit nog terug vinden op hun site

1 like