NA: Rolex Explorer

Ok, deze verdient wel een apart topic (naar mijn mening)…

Nadat de Omega speedmaster automatic al goed ingeburgerd was, kwam het gevoel weer van ‘wat wil ik er nu nog bij…?’ De zoektocht begon, uren rondloeren op het wereldwijde web, reviews lezen, new arrivels bij de gekende handelaren in de gaten houden, … Na een paar dagen was het zaadje geplant: een Rolex Explorer!

Dan was enkel nog de vraag of dat een nieuwe moest worden, of een (bijna)vintage? De keuze tussen 36mm of 39mm, en ergens ook wel een kwestie van prijs :blush: Maar ik moest mezelf eigenlijk niets wijsmaken; 36mm past nu eenmaal het best op mijn smalle polsen. Dus, de zoektocht werd iets gerichter!

Horlogeforum met arendsogen gevolgd, wie weet kwam er wel eentje voorbij. En dat was ook het geval, maar alleen niet zo obvious. Tussen de lijnen door was het duidelijk dat @El_Penumbra er vanaf wilde, dus een PB was het gevolg. Kort heen en weer gemaild en het was zover; een Rolex Explorer 114270 was incoming! Full set van 2001 en in zeer mooie staat. YES!

Vandaag de trip naar Eindhoven gemaakt, leuke babbel gehad en met een groen doosje weer buiten gewandeld! Eens thuis gekomen alles rustig gelezen, bekeken, betast, gepoetst, op maat gemaakt, … en eindelijk kon hij om de pols!

Zelf zeer tevreden met deze; ik vermoed dat deze de meeste polstijd gaat krijgen de komende weken. Maar bon, genoeg gezeverd, nu de foto’s :blush: Tnx for reading!

Veilig terug huiswaarts…

Kleine fotoshoot…

Eens meteen getest op de bruine suède (die uiteraard te klein is, maar was maar een testje he)

109 likes

Prachtige aanwinst. Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd! 39mm was je duidelijk veel te groot geweest!

5 likes

Prachtig en het lijkt er idd op dat 36mm perfect is voor je polsomvang
Op staal wat mij betreft toch het mooist
Geniet van deze mooie aanvulling op je collectie

1 like

Holy… uit 2001 D:
Die heeft oprecht heel goed voor het horloge weten te zorgen.

2 likes

Staat je bijzonder goed! Enjoy :ok_hand:

2 likes

Mooie aanwinst en inderdaad bij dat je de 36mm gekozen hebt, past perfect! Geniet er van in goede gezondheid!

2 likes

Erg mooi! Proficiat!

1 like

Staat je goed! Maar staal staat wat mij betreft het beste

3 likes

Gefeliciteerd. Heel mooi.

1 like

Ziet er nog goed uit!
Mooi ding.

1 like

Wauw Rob. Prachtig :ok_hand:

1 like

Zeer Fraai! Gefeliciteerd! Veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken! :star_struck:

1 like

Ik ben de vintage bandjes een beetje beu :shushing_face:
Als je ‘m dan toch niet op staal zet:

Op staal laten :ok_hand:

11 likes

Wat een schoonheid !!! GEFELICITEERD…

1 like

Van harte! Geniet van je aanwinst!

1 like

Suède :star_struck:

3 likes

Wat een mooi begin van het weekeinde.:ok_hand:
Van harte en veel draagplezier gewenst!

1 like

prachtig! veel plezier ermee

1 like

De zoveelste hier, saai ding. Man, man, man. Dertien in dozijn. Kan dat niet wat creatiever?

Geintje natuurlijk, tijdloos schitterend horloge. De alleskunner van Rolex. Gefeliciteerd!

3 likes