NA: Rolex GMT Master 1675 '78

Na een paar maanden zoeken eindelijk enkele dagen geleden mijn GMT Master binnen gekregen. En ik ben er blij mee! :wink: Het betreft één van de laatste 1675’s geproduceerd en is voorzien van de zogenaamde Maxi wijzerplaat. Dit uit zich, in tegen stelling tot de 5513 Maxi, enkel aan de marker op de 9uur, deze is iets breder die die van de andere 1675’s wijzerplaten.


foto geleend van internet.
http://www.watchtalkforums.info/forums/vintage-rolex-forum/47320.htm

Ondertussen had ik op de Vintage Rolex Market een pepsi insert gekocht, want dit is waar de GMT mee staat of valt, niet waar… :wink: Ik vind de pastel kleuren helemaal top!

De 1675 had ik gekocht met een zwarte fat font insert die mooi verkleurd is naar donker blauw, helemaal geweldig! X(

Voor de eerste keer in mijn leven een bezelring gedemonteerd en de insert vervangen… Ik kan je verzekeren het is niet goed voor je hart die handeling. :smiley: Centimeters tape gebruikt om alles goed af te plakken. :smiley:

Hij zit iets lager op de pols dan bijvoorbeeld de Submariner en zeker dan de Seadweller:

Ik had er ook al een NATO bandje aan gegespt en ik vind het geslaagd! (tu) Het geleefd grijs laat de kleuren van de insert en plaat mooi uitkomen.

Verder is de kast nog voldoende scherp en de patina mooi licht. (tu) De insert zorgt wel voor de kleur en warmte, een diep gele patina is hier niet nodig. :wink:

Bedankt voor het kijken! :~

gr. Glenn

Mooie foto’s!
Gefeliciteerd met dit prachtige horloge (tu)

Proficiat met deze aanwinst!

Groet, Jurgen

Heel mooi Glenn. En ook nog eens uit een heel goed jaar (tu).

Groeten,

Sven

He-le-maal te gek Glenn, gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst!

Mooi! Dit is er zo ééntje waar je hebberig van wordt :slight_smile:

Heel mooi resultaat na een lange zoektocht!!
Tis je van harte gegund…:~

Grt, Rene

Proficiat, heel erg mooi (tu)
Bandje vind ik helaas (TD)

mvg

Is mooi! En inspirerend: ik wil mijn Sub ND ruilen voor een GMT, maar heb in gedachten dat het er eentje met een Pepsi moet zijn. Ik kan natuurlijk ook op zoek naar een andere GMT(kleur) en dan vervangen!

Mooie aanwinst, Glenn!
Veel draagplezier!

Mooi klok, van harte met deze topper(tu)

Volgens mij is de rechtse wijzerplaat op het eerste fotootje echter niet de plaat die in jou 1675 zit.

De plaat rechts is een zg. Mk5 welke in de 1675 zou hebben gezeten vanaf de mid 6 mil serie tot het einde van de matte plaat productie van de 1675. (zie hier voor meer info over de 1675 wijzerplaten: http://www.network54.com/Forum/207593/message/1240153679/Buddy+Tomvox1.If+permitted.Here+are+1675+GMT+Master+Matte+Dial+Variants.Once+again%2Bscans)

De wijzerplaat in jou exemplaar lijkt me echter een Mk2 wijzerplaat van de ref. 16750. Deze werden vaak ook als service plaat gebruik bij de GMT 1675 en zie je dan ook regelmatig in de 1675 van diverse jaren.
(zie hier voor de 16750 wijzerplaat varianten: http://www.network54.com/Forum/207593/message/1240995126/Orchi+believes+these+are+Rolex++Ref+16750+GMT+Master++Dial+Variants..%2Bpics.)

Maar goed dit is wat Rolex spannend houdt, er zijn zoveel kleine variaties en niets is 100% zeker bij Rolex!

Nogmaals van harte en geniet van je aanwinst!!

Groet,

Marc

PS: is de achterkant van je pepsi insert rood of blauw?

Bedankt alleen voor de leuke berichten! :slight_smile:

@Marc, waarom denk je dat? De pepsi heeft een rode achter kant.

gr. Glenn

Top, dan is de pepsi origineel voor de 1675(tu), de blauwe achterkanten zijn latere service exemplaren.

Mbt de wijzerplaten, kijk maar eens naar de uitlijning van de letters in de tekst op de onderste helft van de wijzerplaat.

Groet,

Marc

Ik heb het even nagekeken en het klopt wat betreft de uitlijning als je het voorbeeld in mijn start post bekijkt. MAAR,als je andere voorbeelden opzoekt kom je ze beide tegen. :slight_smile:

Heb in de rapte ook een mailtje gestuurd naar dé Vintage Rolex kenner van Nederland en B. bestempelt het ook als een 1675 Maxi. Sterker nog hij heeft het zelfde exemplaar op zijn Blog staan.

Bedankt voor de input, Marc! (tu) Zo leren we iets bij. Het blijft toch een oerwoud hoor, vintage Rolex…

edit: je liet me wel even schrikken. :smiley:

gr. Glenn

mooie aanwinst Glenn!
geniet ervan.

groet
martin

Ik vind hem prachtig! (tu) Veel draagplezier gewenst!

Super sexy (tu)

Verdomme hier hou ik van.

Mooi Glenn

gefeliciteerd

Bert1 Schreef:

Verdomme hier hou ik van.

Wat let je :wink: