Na een paar maanden zoeken eindelijk enkele dagen geleden mijn GMT Master binnen gekregen. En ik ben er blij mee! Het betreft één van de laatste 1675’s geproduceerd en is voorzien van de zogenaamde Maxi wijzerplaat. Dit uit zich, in tegen stelling tot de 5513 Maxi, enkel aan de marker op de 9uur, deze is iets breder die die van de andere 1675’s wijzerplaten.
foto geleend van internet.
http://www.watchtalkforums.info/forums/vintage-rolex-forum/47320.htm
Ondertussen had ik op de Vintage Rolex Market een pepsi insert gekocht, want dit is waar de GMT mee staat of valt, niet waar… Ik vind de pastel kleuren helemaal top!
De 1675 had ik gekocht met een zwarte fat font insert die mooi verkleurd is naar donker blauw, helemaal geweldig! X(
Voor de eerste keer in mijn leven een bezelring gedemonteerd en de insert vervangen… Ik kan je verzekeren het is niet goed voor je hart die handeling. Centimeters tape gebruikt om alles goed af te plakken.
Hij zit iets lager op de pols dan bijvoorbeeld de Submariner en zeker dan de Seadweller:
Ik had er ook al een NATO bandje aan gegespt en ik vind het geslaagd! (tu) Het geleefd grijs laat de kleuren van de insert en plaat mooi uitkomen.
Verder is de kast nog voldoende scherp en de patina mooi licht. (tu) De insert zorgt wel voor de kleur en warmte, een diep gele patina is hier niet nodig.
Bedankt voor het kijken! :~
gr. Glenn