NA: Rolex GMT Master II ....... Oyster Quartz....

Ik was op vakantie in Engeland op een rommelmarkt en kon deze GMT Master II met ‘echt’ Rolex Oyster Quartz uurwerk niet laten liggen. Werkende datum, statische GMT wijzer (dus; ‘gewoon op de wijzerplaat geplakt’) en zelfs functionerende superluminova! Mijn stem voor ‘beste stalen Rolex onder de 100 euro’!

Voor mij persoonlijk geinig omdat ik de ‘mini-versie’ van dit model zelf heb.
Ik zag dat er behoorlijk veel van dit soort dealer-klokken in omloop zijn. Ze zijn ook vrij makkelijk online te vinden. Ik vroeg me af of er meer HF leden zijn die dit soort klokken hebben/verzamelen?

22 likes

Mooi man ! :star_struck::+1:t2:

1 like

Dacht dat al die dealerklokken nep waren. Tenminste, enkelen zullen vast echt zijn maar de meeste zijn nep. Het stickertje met “since 1878” wekt ook niet echt vertrouwen: Rolex adverteert daar bijna nooit mee en bovendien is het pas in 1905 opgericht :nerd_face:

3 likes

Zijn ze ook.
Een paar jaar geleden stond er een waarschijnlijk echte te koop op rolexforums(usa) €15.000.

http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=564671

1 like

Haha, inderdaad. Zullen dan zeker nep zijn.
Maar voor die paar tientjes veel plezier van.

Blijft de vraag of er dan hier verzamelaars zijn van de echte?

grappig verhaal en heel leuke klok

1 like

Geen Rolex klok, wel deze :
image

image

image

image

zelfs met lumen :scream:

5 likes

Nice! Leuk die lugs en bandaanzet aan de klok.
Die kleinere Oris vind ik toch nog net iets mooier met dat bolle glas. :heart_eyes:

1 like

Ik won deze klok op een Oris Event, bij de Oris Boutique. Zijn ook niet te koop, en hangen alleen in de Oris winkels. Mooie stille wijzers, zacht glijdend :smiley:

Ja, die 65 is prachtig met dat glas, echt één van de mooiste horloges.
Daar moeten ze nou eens een wandklok van maken :rofl:

1 like

Ja hoor, ik heb er twee van deze Explorer II, eentje zonder glas die weg mag… De GMT wijzer heb ik er af gehaald want vond ik wat minder. Secondewijzer loopt smooth en de klok loopt erg op tijd!! Doorsnede 34cm,

2 likes