NA: Rolex Oyster 1002

Ik heb het geprobeerd, de Datejust… eerst de blauwe 16030 (uit 1982) gehad en na 2 weken ingeruild voor een strak witte 16200 (uit 1996). Ik dacht met een gladde bezel, saffier glas, moderner uurwerk en strakkere band te vinden wat ik zocht. Helaas “voelde” ook de 16200 niet zo speciaal als ik had gehoopt (niet de waardering en looks van een vintage en niet dezelfde speciale lading als mijn moderne OP 116000 uit 2016 (mijn eerste Rolex en gekregen van mijn vrouw) en miste ik eigenlijk wel de sunburst. Na de 16200 weer gekeken voor een 16014 (dit keer dus met witgouden bezel), maar dat jubilee bleef niet echt mijn ding… uiteindelijk de knoop doorgehakt en gegaan voor de kleinere 34mm OP (met Oyster band en sunburst plaat) die ik eigenlijk al wilde toen ik mij voorstelde op het HF. En ik ben blij verrast hoe goed die 34mm eigenlijk past op mijn 17cm pols! Het 1570 uurwerk is ook een genot om naar te luisteren en loopt nu na een servicebeurt weer helemaal top! Dat plexiglas in combinatie met de sunburst dial is ook een genot om naar te kijken. Ook leuk, het horloge komt uit mijn geboortjejaar en de clasp uit dat zelfde jaar en mijn maand! Dat speciale gevoel is daarmee helemaal bereikt.

Jammer genoeg is het warme gevoel niet te zien op de foto’s…

57 likes

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd met hopelijk de juiste aanwinst! Geniet er van in goede gezondheid!

1 like

Gefeliciteerd met een prachtige aankoop !!!

1 like

Mooi ding man!

1 like

Gefeliciteerd met de NA! Die 34mm past je echt goed!

1 like

Congrats :champagne:, veel draagplezier :+1:

1 like

Mooi (zeker zonder datum)

1 like

Mooie zoektocht, altijd doorgaan voor het speciale :+1:

1 like

Prachtig!!

1 like

Veel plezier ermee

1 like

Van harte met deze mooie aanwinst! :smile: :+1:

1 like

Geniet van deze mooie klok. :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze gerenommeerde verworvenheid!!
Het enthousiasme straalt je tegemoet!!
Veel draag-plezier dan ook met deze uitblinkende schoonheid.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi, mooi, veel draagplezier, :+1:

1 like

Veel draagplezier

1 like

Veel draag plezier met m ! Leuk dat ie uit je geboortejaar is… Geeft m extra waarde :ok_hand:

1 like

Heel chic hoor, veel kijk plezier.

1 like

Leuk dat je de juiste hebt gevonden! Gefeliciteerd.

1 like