NA: Rolex Oyster Perpetual white

Lol :slight_smile:

1 like

Welke polsmaat heb jij? De OP lijkt inderdaad vrij groot bij jouw close-up. Je moet het sowieso altijd eerst proberen. Vroeger had ik geen idee van de ideale horlogemaat, laat staan hoeveel invloed langere lugs of een dunne lunette hebben op de optische grootte.

Ik meen 17 en een beetje.

Nogmaals, tenzij mensen een foto op afstand via een spiegel nemen, kun je niets zeggen over hoe een horloge valt!

1 like

Enkel via een spiegel op grotere afstand krijg je enig beeld. Elke pols is ook, los van omtrek, weer anders. Dun en plat? Dan kun je meestal weer iets groter dragen.
En dan nog waar je hem op de pols draagt. Bij de hand (zoals jij, en ik zeg niet ‘bijdehand’ hè!:stuck_out_tongue_winking_eye:), of verder naar achter.

Zelf proberen is het enige dat echt werkt.

Mooie horloges trouwens!!

1 like

Zie hier. Twee maal hetzelfde horloge om dezelfde pols:

7 likes

ik zou de eerste weg doen, de tweede is mooier

1 like

Zelf ook zitten kijken naar een OP 34 in het wit. Was al verkocht maar toen besloot mn horloge handelaar er een two tone vinatge Datejust er bij te pakken. En tja

Was meteen verkocht!

2 likes

Zo dat scheelt inderdaad! Weer wat geleerd. Maar het is natuurlijk ook de vraag hoe je het zelf ziet als je het draagt. Heb je het idee dat het dus ook zo overkomt zoals op de eerste spiegelfoto? Ik ga het in ieder geval ook eens proberen.

1 like

Ik heb me laten vertellen dat de lug to lug 47.5mm is, en dat is wel echt voor zo goed als iedereen doenbaar.

1 like

Ter aanvulling

1 like

Wat een prachtig exemplaar!

1 like

Leuk om dat te horen, Tom :slight_smile:

De vintage Air-King doet iets heel speciaals. Hij greep mij bij de eerste aanblik echt naar de strot en dwong mij op die manier om hem niet te laten liggen. Simpel, maar zo mooi dat horloge :heart_eyes:

Iets dergelijks gebeurde er kennelijk ook tijdens mijn bezoek aan jou. Goed dat ik hem aan de pols had toen ik de GS kwam bewonderen en kopen :wink:

1 like

Gefeliciteerd! Het is een schoonheid. Mag ik wel zeggen want ik heb er ook een, maar wel véél ouder…

3 likes

Hij siert sinds aanschaf al mijn pols! En die van jou is misschien 30 jaar ouder maar dat maakt hem niet minder mooi!