De Oyster Perpetual is er volgens mij nog niet zo heel lang. Vroeger was de Airking de cleane Rolex. Die is inmiddels totaal anders en was toen 34mm. Voor mij wel een inspiratiebron voor deze aankoop, mede met dank aan @Tempusfugit (wist hij nog niet).
De nieuwe (2018) wijzerplaten voor de OP hebben in plaats van dunne markers, dikkere gevuld met lume. En uiteraard andere kleuren, zwart met lichte sunburst of wit. De “oude” wijzerplaten in 38mm (grijs, blauw en paars) zijn ook nog verkrijgbaar.
Ultra Grail-waardig deze !
Staan diverse onjuistheden in je laatste post tompj.
Dat sluit ik niet uit. Vertel!
Geen 38 mm, maar 36 mm en de OP bestaat al geruime tijd. Hier één uit de jaren ‘60.
De OP die je nu hebt is overigens wel een plaatje!
Aha, die kende ik niet. I stand corrected!
Én de grijze, paarse en blauwe modellen die nog te verkrijgen zijn ook 39mm
Maar niet al net zo lang in de huidige setting van 36mm / 39mm
Verandering (uitbreiding) van diameter geldt voor meerdere huidige Rolex types
Dat weet ik dan weer niet, weet het alleen van de oyster p! Prachtige exemplaren, zowel van toen als nu
Dat stond er dan al wel…
Moest wel 39mm zijn.
die witte is wel lekker hoor, hoe groot draagt hij nou? ik ben voornamelijk duikers gewend, en 39 mm zonder duikring draagt volgens mij groter dan je denkt
Tsja…hoe draagt hij…perfecte maat voor mij. Hoe dat voor jou is, is natuurlijk persoonlijk.
vergelijkbaar met een Aqua Terra 39?
Die is meen ik 38 of 41 toch?
Stuk kleiner dan de 41 in ieder geval.
38,5 ja, maar een kniesoor die daarop let
Die maat heb ik nooit omgehad, dus dat zou ik niet kunnen zeggen helaas.
Mijn polsomvang is 18cm en in mijn beleving draagt mijn (ex) IWC Mark XVIII (40 mm) even groot als mijn Speedmaster pro met tachymeter (42mm). Maar dat komt vooral door de lange lugs van de IWC Mark. Ik zie dat de OP ook net zulke lange lugs heeft dus ga er maar vanuit dat het een mooie aanwezigheid heeft op een gemiddelde (?) pols.
Foto’s (horloges lijken iets groter dan ze zijn)
OP draagt iets kleiner dan een Speedmaster pro in ieder geval.
En op foto’s van zo dichtbij geschoten kun je niet opmaken hoe groot een horloge valt. Vertekent enorm.