NA: Rolex Sea-Dweller 16600 als mijn perfecte horloge

Lekker man, congratz. Hier denk ik ook nog wel eens over na…

1 like

Heerlijk verhaal en prachtig horloge. Veel draagplezier gewenst! :grin:

1 like

Hele gave NA en mooi verhaal :ok_hand:
Geniet er van!! en… polijsten…? Zonde… :grin:

:champagne:

1 like

Prachtig verhaal en top Rolex veel draag plezier!

1 like

Bloedmooi horloge! Gefeliciteerd
Dank ook voor een top NA om te lezen :+1:

1 like

Fantastisch mooie aankoop. Weliswaar nog zonder gegraveerde rehaut maar mooier worden ze tegenwoordig niet meer gemaakt. Grote klasse👏🏻

Trouwens GD’s waren in 2006 nog redelijk zeldzaam :blush:

1 like

Mooie NA en leuk verhaal! Veel draagplezier.

1 like

Pffff Patrick, jij hebt echt tijd over, da’s een heel verhaal! Maar deze Dweller verdient het, mooi horloge!
Hoewel mijn voorkeur uit zou gaan naar de SD4000 als ik budget beschikbaar zou hebben in deze range.
Of dan toch wel deze met een alu bezel? Arghhhhhh!!!

2 likes

Zal ik hier dan maar een kleine correctie op geven? Helium komt in een horloge bij het zogenaamde saturation duiken. Duikers die langere tijd op grote diepte (tussen 60 en 300 meter) werken, verblijven langere tijd - dagen soms weken - onder water en verblijven - tussen de werkzaamheden in - in een drukkamer. Zodoende hoeven ze niet steeds te decomprimeren, en kunnen ze dat één keer doen aan het einde van de klus. Ze verblijven tijdens de klus in een drukkamer, die onder water blijft of naar de oppervlakte wordt getakeld (en daar dan onder druk blijft).

In deze drukkamers ademen de duikers een mix van helium en zuurstof, om stikstof vergiftiging tegen te gaan. Het helium, een inert gas, is dermate ‘dun’ dat het op termijn door pakkingen van horloges kan dringen, en zodoende in een horloge terecht kan komen. Op zich niet erg, maar bij decompressie kan het niet snel genoeg weer uit het horloge naar buiten komen. Daarvoor zijn dan de, automatische of handmatige, helium escape valves uitgevonden, waardoor de helium het horloge kan verlaten (zonder dat het glas er af popt, bijvoorbeeld).

Voor een veel completere uitleg (helaas in het engels) kun je deze link volgen: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Saturation_diving

27 likes

Heel gaaf! Gefeliciteerd met deze fantastische SD

1 like

Gaaf man! Heel fijn horloge met nog een echte toolwatch uitstraling. Gefeliciteerd!

1 like

Mooi verhaal over een geweldig horloge. Veel draagplezier gewenst.

1 like

Mooi hoor! Gefeliciteerd!

1 like

Heerlijk verhaal weer Patrick.

Daarnaast ook leuk om elkaar weer gezien te hebben. :grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Een klassieker waarmee je blij kan zijn!

1 like

nee

1 like

Wat een mooi verhaal en ontzettend mooi horloge! Je enthousiasme straalt er vanaf. Echt een heel erg mooi horloge! Gefeliciteerd

1 like

Mooie aanwinst! Gefeliciteerd en geniet ervan!

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze kanjer van een echte duiker :ok_hand:Je enthousiaste leerzame introductie ervan :top :+1:veel plezier ermee !

1 like

En hebben die de foute springbars erin gedaan?

1 like