Ik houd me nu een paar jaar bezig met het geïnteresseerd zijn in klokjes. Tot nu toe vooral verzamelen, het flippervirus heb ik tot nu toe altijd weten te ontwijken.
Ik heb al eerder horloges uit het wat hoger segment aangeschaft, maar een Rolex was nog een stap te ver. Ik was het gevoel dat ik bij dat merk had voordat ik er meer over te weten kwam ( voetballers, iets te bruine mannen met iets te losse bracelets, tweedehands autodealers etc. ) nog niet kwijt. Maar de laatste maanden begon het toch te kriebelen. Mijn waardering voor heeft bedrijf Rolex nam toe, evenals die voor de ontwerpen en de verhalen en het vakmanschap daar achter.
Dus ik ging om…
Vanaf dat moment ben ik op de uitkijk gegaan voor een Sub, liefst zonder datum of een Explorer 1.
Het is een 114060 geworden en ik ben er blij mee! Ik moet zeggen dat het draagcomfort buitengewoon is. Dat komt zowel door het relatief bescheiden gewicht en de zeer prettig verstelbare sluiting.
Dat laatste zouden meer fabrikanten standaard moeten doen! (Looking at you Omega…)
Een tijdloze klassieker en als je het mij vraagt het beste horloge dat er is voor alle gelegenheden. Vakmanschap ten top. Heel veel plezier ervan gewenst!
Wat een mooi horloge, wat een prachtig merk, wat een leuk en herkenbaar verhaal. Ik maakte dezelfde ontwikkeling door mbt mijn associaties bij Rolex. Ooit komt er eentje, maar dan zeker één met datum en een 5digit reference, met smallere lugs. Die maxidial vind ik wel echt top hoor. Ooit komt er 1! Tot dan geniet ik wel van jullie plaatjes! Wear it with pride!