NA: Rolex Yachtmaster

Zo, na een tijd rondsnuffelen leek het mij leuk eens een topic te openen over mijn nieuwe aanwinst!

Ongeveer 1,5 jaar geleden ben ik met dit prachtige forum in aanraking gekomen. Niet heel veel later heb ik meteen mijn eerste horloge via het forum gekocht en ben zo flink verder gegaan. Zonder te reageren op posts, durfde ik mezelf op een gegeven moment al een goede flipper te noemen. Het bleef maar kriebelen om iedere keer weer wat anders om de pols te hebben. Tóch gaat deze niet meer weg, het is alsof het zo heeft moeten zijn.

Drie maanden geleden zag ik het verkooptopic van @jhanair en zag ik dat hij op zoek was naar een sub. Ik had deze liggen en wilde ook wel eens een datejust om mijn pols hebben, dus heb een mooie deal met hem kunnen maken. We hebben afgesproken bij Juwelier Ettema in Barendrecht, die ook kortgeleden gestart was in- en verkoop van (vintage) modellen van Omega, Rolex etc. Daar kennisgemaakt met Arthur Ettema en een leuk gesprek gehad over verschillende Rolex modellen.

Vorige maand begon het toch weer te kriebelen. Ik had mijn zinnen gezet op een Yachtmaster. Ik denk ach, ik stuur Arthur eens een e-mail. Hij antwoordde mij al snel dat hij toevallig net een 116622 binnen had gekregen met een platinum dial, een set waar echt álles bij zit. Een paar dagen later ben ik gaan kijken en ik was meteen verkocht. Niet alleen om het model en de prachtige dial. Het had echt zo moeten zijn. Het horloge was van de het jaar en de maand van de geboorte van mijn zoon, november 2016.

Ik kreeg het horloge niet meer uit mijn hoofd en ik heb hem gauw gereserveerd en kort daarna (op de dag voor mijn verjaardag, een beter cadeau kun je jezelf niet geven) opgehaald. Ik ben heel blij. Dit horloge gaat niet meer weg en wordt een erfstuk voor mijn zoon. Wat een toeval. Uiteraard blijft het kriebelen en volgen er waarschijnlijk nog een hele hoop meer in de collectie ;-)!

Nu tijd voor de plaatjes!

En de Datejust wilde ik niet kwijt. Die heb ik toen voor mijn eigen verjaardag aan de liefde van mijn leven cadeau gedaan. Nogmaals dank @jhanair voor deze prachtige 1601 met linen dial.

68 likes

Prachtig zeg! Hele mooie aankoop, enjoy!

1 like

Prachtige NA.
Mooier dan mooi ! :+1:
Geboortejaar en -maand ook supergaaf btw.

1 like

Tof om dit te lezen, Koen! Super verhaal.

image

De Sub bevalt nog steeds! Ik ben er nog steeds echt super blij mee. Misschien een keertje wat bijkletsen met de Yachtmaster? :grinning:

8 likes

Prachtig :star_struck:

1 like

Allebei toffe horloges. Ik vind deze Yachtmaster toffer dan de goud/zwarte. Discreet, maar toch met een geheel eigen smoel en leuke accentjes. Veel plezier er van!

2 likes

Mooi verhaal en gave Rolex!

1 like

Prachtig!

1 like

Top aanwinst! Groeten van zn neefje

3 likes

Hele mooie aanwinst! Gefeliciteerd ermee!

Groeten van z’n blauwe broer

7 likes

Congrats, veel draagplezier :+1:

1 like

Gefeliciteerd! Mooi horloge! :smiley:

1 like

Mijn beste,

Een mooi verhaal van een glansrijke verworvenheid!!
Ik wens je er dan ook een uitblinkende tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Perfect verhaal. Zo hoort het dus!

1 like

Gefeliciteerd met deze schoonheid. Wat ik vooral prachtig vind is

:point_down::point_down::point_down::point_down::point_down::point_down:

:ok_hand::ok_hand::pray:

2 likes

Prachtig! Gefeliciteerd met de aanwinst. Een zeer mooi horloge waarbij de datum de zogenaamde kers op de taart is. Zeer leuk, geniet ervan.

1 like

Heel mooi, geniet en draag hem met plezier!

1 like

Mooie aanwinst. De nieuwe is mes name mooier door de bandaansluiting, sluiting en vernieuwde lunette. Wel vind ik de grovere wijzerplaat van de oude mooier.

Wat is er trouwens aan de hand met de sluiting? Er lijkt heel veel ruimte te zitten tussen de fliplock en de rest van de sluiting.

Gave nieuwe aanwinst. Ga je lang plezier van hebben!

1 like

Proficiat, het heeft zo moeten zijn!

Grtz. Erik

1 like