NA Rommelmarktvondsten en een klapper erbij PR516

Omdat het Moederdag is mocht ze uitslapen en ik op pad :slight_smile: Drie markten bezocht en de “vangst” was goed te noemen. Naast wat glas, een engelse helm uit 40-55 en wat zilver prullaria de volgende aanwinsten bemachtigd;

Om te beginnen een Dogma Prima handopwinder;

Back

Het horloge is redelijk fors met ongeveer 40 mm zonder kroon. Het horloge loopt iets te snel en de krasjes op de foto lijken erger dan in werkelijkheid is, het glas moet sowieso vervangen worden door een handiger persoon dan moi. Ik vermoed dat hij uit de jaren 50 is?

Dan wat LCD uit de jaren 70;

Een Citizen Crystron LC LCD horloge;

Back;

Leuk is dat de originele pushers aanwezig zijn en de correcte kleuren hebben. Werking nog niet gecontroleerd :sunglasses: eerst genieten van de volgende aanwinst;

en

Mijn Tissot PR516 automaat.
Hiervan vermoed ik dat hij uit de jaren 70 stamt maar ben niet zeker. Info is welkom.

8 likes

Dat is een hele mooie vondst, als je hem open maakt dan kun je hem op basis van het uurwerk serienummer dateren.

Ik maak hem voorlopig niet open, hij loopt als een zonnetje :sun_with_face:
Ik hen ook nog wat schijfwaren gelinkt item gevonden; een swan metal pocket. Dat was ook nieuw voor me en zo leer ik weer wat bij.
De aanschafwaarde van de horlogerie was wederom te vertalen naar een tien broden. (niet de bonus/weekaanbieding/supermarkt-prijs wel te verstaan) :joy:

1 like

Mooie aanwinsten, Walter, nog een beetje oppoetsen hier en daar :thumbsup:

Een pr516 op een rommelmarkt. Dat mag met recht een mooie vondst heten :slight_smile:

Dat mag je inderdaad een klapper noemen. Goed gedaan :+1:

Mooie vondsten hoor! Geniet ervan…

Leuk. De Citizen is mooier imo.

Mooie vondst !!

Voor dat soort vondsten ga je graag op pad. Zo mag het vaker “Moederdag” zijn :smile:

mooie vondsten weer! leuk om te lezen