NA: Roségouden triple calendar chronograaf | Hulp gevraagd!!

Nog 1 tje

Mijn beste,

Mijn complimenten!!
Ziet er magnifiek uit.
Wat een beauty.:ok_hand:

Dank voor het delen.
Ook van je uitvoerige en enthousiaste verhaal.
Heel leuk!!

Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Deze heeft correctors in de case, dus niet bezel operated volgens mij.

Maar thanks voor het doorsturen! Erg leerzaam.

Die is gewoon geweldig zo

1 like

Kan je verder niet helpen, wel een mooie aanwinst :ok_hand:

1 like

Prachtig!

1 like

Kijk. Geen idee wat het is of wie het maakte, maar dat is nou een cool ding.

1 like

Proficiat :partying_face: met deze prachtige aanwinst. Helaas ben ik ook verbijsterd :smiley:

1 like

Ik zag je filmpje idd, heel vette techniek. :ok_hand:t2:

1 like

Leuk horloge en in goede staat zo te zien. Ben even gaan zoeken, maar heel moeilijk om te zeggen wie fabrikant of merk is.
Een foto van het uurwerk en de binnen/achterkant van het deksel geeft misschien meer aanknopingspunten over de oorsprong van de maker.
Het systeem lijkt redelijk zeldzaam maar werd wel zo te zien door diverse merken gebruikt.
Wat technische achtergrond info over het uurwerk en voorbeelden: Calendar chronographs with rotating bezel adjustment
Tevens een gelijkende Baume en Mercier plaat, een Britix, Chronograph Suisse met dit systeem (foto’s van www):
image

6 likes

Ik kreeg het artikel gisteren ook als via iemand op Instagram doorgestuurd, erg interessant!
Dank voor het delen.

Prachtig stuk techniek!
Gefeliciteerd met dit pièce unique. :100:

1 like

Mooie vondst !
het zou ook kunnen dat de wijzerplaat een keer is vervangen ?
Aangezien dit systeem onder meerdere merknamen is geleverd is het vreemd dat deze “blanco” is. Als je van binnen kunt zien welke Landeron het precies is kun je op zoek naar een plaat met merknaam als je dat wilt.
Inderdaad een Sky-Dweller avant la Lettre !

1 like

Wat een prachtige en speciale vondst. :ok_hand:

1 like

Prachtige NA kan je helaas er niks over vertellen maar ben benieuwd wat mede forummers ervan weten en te zeggen hebben

1 like

Nee dat denk ik niet.
Van alle modellen die ik ben tegengekomen heeft geen enkele deze kastvorm, daarnaast zie ik ze ook niet/nauwelijks in het vol rose goud.

Hij is fijn hoor!

21 likes

Prachtig horloge! Veel plezier ermee.

1 like

Pff heel erg nice zeg, wat een beauty

1 like

Echt een prachtig horloge!

1 like