NA Rotary Aquaplunge

Goedemiddag allemaal,

Ik heb een Rotary Aquaplunge 666ft uit de jaren '60 gekocht!

De eerste reactie van mijn vriendin was:
giphy-5
Nou alweer een horloge gekocht?!

Maar goed… Ik heb op 3 januari een mooie horlogebox gekregen van mijn vriendin voor mijn verjaardag. Er passen maar liefst 12 stuks in en ik had er maar 4! Het werd dus hoogtijd voor een nieuwe aanschaf. Dat is natuurlijk ook wel een beetje haar eigen schuld!

Ik moet bekennen dat het horloge wel wat gehavend eruit ziet en dat ik denk dat de 3, 6 en 9 opnieuw zijn geverfd, maar dat mag voor mij de pret niet drukken. Wel zal ik nog even met wat polywatch over het glas moeten gaan, die is ook vrij bekrast. Het past allemaal wel bij de vintage uitstraling!
Ik vind het een geweldig uitziend horloge en fijn dat op deze geen datewindow zit.

Helaas weet ik er verder niet heel veel van af, buiten dat hij uit de jaren 60 komt. Hoe dan ook, ik kan er van genieten!

Hierbij de foto’s:

13 likes

Tof! Skin divertje. I like.

1 like

Sebastiaan, een heel mooi vintage-gevoel komt bij deze Rotary a.h.w. ‘naar boven drijven’
(dat lukt lang niet alle vintage horloges) Congratulations ! :+1: :wink: :smirk: :uk:

1 like

Wat klopt er ‘inside’ ? Een Miyota 8215 of wellicht een Eta 2824 ?
Ik gok op 't laatste merk, maar eigenlijk maakt 't niets uit, hoor !
Beide zijn kwalitatief nagenoeg gelijk i.m.h.o. . Veel draagplezier !
:grinning:

:roll_eyes:

1 like

Oei… een horlogebox krijgen voor 12 stuks … deed ze dat met voorbedachte rade denk je ? Hahahahaha.

Mocht hem zelf uitkiezen :face_with_hand_over_mouth:

dus met voorbedachte rade idd

Durf niet te zeggen welk uurwerk er in zit, heb m ook niet opengemaakt nog!

1 like

Goedemorgen Sebastiaan,

Sorry voor de ‘mis-informatie’, die ik je onbedoeld gaf i.v.m. de info over de vraag of 't óók een Miyota 8215 (bouwjaar 1977) kan zijn in jouw mooie Rotary. Ik heb het bouwjaar opgezocht, nadat Ferdinand hier op het forum mij me liet afvragen, of dat wel een juist feit kan zijn.

Ik heb het gevoel, dat de Miyota 8215 al ‘forever around in my life’ is. In ieder geval lijkt 't mij al zo sinds ik me kan herinneren.

Waarschijnlijk zal 't dus wel een prima Eta 2824 zijn, die de motor vormt van jouw prachtige Rotary horloge. Hulde in ieder geval, voor deze uitstekende ‘vintage catch’ !

1 like

Ferdinand, “I stand corrected, waarvoor mijn dank”.

1 like