NA: Rotary Ocean Avenger

Tijdens een heerlijk weekje op Jersey en de nodige blikken in de etalages van de, bijna oververtegenwoordigde, juweliers te hebben geworpen, kwam ik oog in oog te staan met een Rotary klokje. Het merk kende ik al langer, maar het leek de afgelopen 10 jaar toch wel stevig achteruit te zijn gehobbeld. Naast het geweld van Rolex, Breitling, Longines, Patek Philippe, Tag Heuer, Omega, Chanel en eigenlijk alle grote merken, waren er natuurlijk ook de onvermijdelijke modemerken te vinden. Toch vond ik Rotary weer niet in die laatste groep horen, het is immers een puur horlogemerk. Even het web geraadpleegd en al snel las ik dat ze hun imago aan het oppoetsen waren, terug naar de Zwitsers roots. Ze proberen met re-issues van hun vroegere modellen de markt terug te winnen.

Even een plaatje om het luchtig te houden :sunglasses:

Van 159 Pond voor 124 Pond leek ook geen gekke deal, als het gevoel goed zou zijn. De volgende dag maar eens vast houden en toen de verrassing. Het gevoel was goed, niet te licht en de bezel klikte mooi in 120 stappen. Oké, het is geen Breitling en er zit een Rondaatje in, maar voor die prijs zeker niet slecht. De prijs tuimelde naar 87 Pond :scream:
Toch niet meteen gehapt en er even over nagedacht, ben ik de volgende middag terug gegeaan en koste hij nog maar 61 Pond :grin: Toen was het een No Brainer geworden en dus inpakken en wegwezen.
Ben erg blij met mijn goedkoopste aanschaf van de laatste 5 jaar. Alleen nog even een ander bandje en hij is helemaal af.

Hier nog wat plaatjes van het net, ook samen met zijn vroege voorganger.

Voor geïnteresseerden, is er nog een Review te vinden.

10 likes

Gefeliciteerd! Vind het best een leuk horloge, voor een belachelijk lage prijs, inderdaad. Veel plezier ermee!

1 like

Kun je geen buil aan vallen! :+1:

1 like

:joy: leuke uitspraak, niet op horloge bedoeld

1 like

top toch :thumbsup:

1 like

vond deze ook erg leuk. Deed me aan Omega denken.

Wie was er nu eerder met dit model?

2 likes

Inderdaad, daar lijkt hij wel iets op. Eens uitzoeken wie nu wie inspireerde :sunglasses:

Volgens de site van Rotary is deze geinspireerd op een model uit de jaren 60
Het oorspronkelijke Omega ontwerp is uit 1957

Ko

1 like

Jaren geleden in Wales ook een Rotary gekocht: dus ook te roteren:
2 voor de prijs van 1 :slight_smile:

1 like

Een mooi horloge!Proficiat

1 like

Bedankt allemaal, ik krijg steeds een glimlach op mijn gezicht als er naar kijk. Lijkt mij een goed teken :wink:

@anon33714818EV Dat is ook een leukerd.
@Ko-Banden Zat er wel in, toch genoeg eigen gezicht lijkt mij.

Leuk horloge en bijzonder verhaal! Houden!!

1 like

Met zo’n herinnering en verhaal, blijft hij zeker :+1:

Leuk ding wel.
Maar 10ATM voor een duiker…

De arrow ( uur ) had van mij groter gemogen.
Mooi open 6
Datum had niet gehoeven en dan op z’n minst white on black.
Ook mis ik de military time.

Toch best een leuke retro :relaxed:
En ik draag het merk een warm hart toe,
familie werkte ooit bij Rotary in Engeland.

Grt.

1 like

Moest gelijk aan een horloge denken met een ‘erg luide wekker’ :wink:

1 like