NA: Rotary

Ik maak geen NA topics aan maar bij deze kon ik het echt niet laten. Ben nou eenmaal super trots!

Was me al een aantal weken/maanden aan het orienteren voor een horloge met een moonphase. Ik wou graag niet teveel uitgeven en voor de verandering, ja je leest het goed, wou ik een quartz zodat ik hem niet elke keer hoef te verstellen :smile:

Mijn oog was na wat zoekwerk gevallen voor een Rotary. Had hier nog een topic voor aangemaakt om te kijken of Rotary nog fatsoenlijk was, sinds het is overgenomen door China. Meningen waren redelijk positief, iets meer neutraal. Ik heb op de amazon website reviews gelezen over de horloge en iedereen praat er vol lof over. De prijs was ook geen enorme klap als het toch niet goed zou zijn, dus heb ik hem maar besteld.

Zo, nu genoeg gelult. Hier de fotos:

Oeh een pakketje?!

zo zo

het is moeilijk te zien maar alle wijzers zijn eigenlijk donkerblauw ipv zwart, kijken of het gelukt is ze te weergeven op foto:

wristshooooots

Het instellen van alles was een beetje apart maar gelukkig hoef je dat voorlopig niet meer te doen :smile:

16 likes

Ziet er prima uit, mooie aanwinst!

1 like

Oh ja nog iets geweldigs, het is een quartz en de seconden wijzer is spot on the dots! Oh yeah! OCD satisfied :joy:

1 like

Ik herinner me dat topic inderdaad! :relaxed:

Wat een mooie keuze heb je gemaakt. Prachtig horloge! :heart_eyes:

Heel erg veel plezier ermee gewenst!

1 like

Mijn beste,

Ziet er adembenemend uit!!
Leuk ook zo’n maan-aanduiding!!
Ik wens je er een aangename tijd mee!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

2 likes

Ik herinner mij dat topic ook :slight_smile:
Leuk dat je de uitkomst van je onderzoek deelt met foto’s!

Een slimmerik hier raadde toen al aan i.v.m. die maan afstelling dat een automatisch horloge met moonphase niet handig is om af en toe te dragen; moet je telkens weer de maan afstellen!
(dat was ik overigens niet for te record :smirk:)

Goed idee dus zo’n quartz!

Veel succes vanavond met je (OCD) controles omtrent de daadwerkelijke maandstand en die van je horloge! :smile:

2 likes

http://www.watchnetwork.com/moonphase/ ? :joy:

1 like

Mooi :ok_hand: veel plezier ermee!

1 like

Proficiat met dit mooi horloge.

1 like

Gefeliciteerd, en veel draagplezier!

1 like

Veel plezier met je nieuwe aanwinst! :ok_hand:

1 like

Erg mooi ! Gefeliciteerd en benieuwd hoe hij beklijft.

1 like

Ziet er mooi uit op de plaatjes. Ben je tevreden over de afwerking?

Over het algemeen, ja ik ben er tevreden over. Ik heb net heel scherp gekeken en heb 2 puntjes gevonden. 1, aan de onderkant van de lugs zitten hoeken die geen scherpe vormen hebben. 2, de linkerhoek van de moonphase gedeelte op de dial is niet zo scherp als de rechterkant.

Mooiere aspecten zijn: verticale lijnen op de wijzerplaat, belettering is scherp en netjes, 3 complicaties zien er goed uit met het randje zilver die voorzien is groeven, moonphase is netjes en de sterren lijken scherp. Gesp heeft naam en logo redelijk diep in gegraveerd. Dial heeft een soort metallic wit look. Bandje is wel een beetje stug leer. Achterplaat is mooi gedaan. Ik zou bijna zeggen dat dit is gedaan door middel van zuren want het voelt dieper aan.

Al met al geef ik de rotary een cijfer van 6,8 van 10, waarbij een 10 voor mij het hoger segment is zoals rolex en verder. Zou ik hem hebben gekocht als hij 2-3 keer meer had gekost? Ja, waarschijnlijk wel

2 likes

Gefeliciteerd, dat is een mooie aanwinst, geniet er van :ok_hand:

1 like

Duidelijk verhaal :+1:

Mooi horloge, en soms is quartz inderdaad handiger zoals je schrijft. Nog vele uren draag en kijk plezier!

1 like