Goedemiddag horlogeforum!
Lange tijd geleden dat ik een nieuw aankooptopic heb gemaakt. Mijn collectie bestaat uit normaliter uit 4 horloges met een side-collectie (2x Casio & Moonswatch).
Al enige tijd heb ik een leeg plekje naast de Glycine Airman (reissue), vintage Datejust en vintage Tag Heuer (m’n Wolfie). Ik was lang op zoek naar een horloge met blauwe wijzerplaat, 100m wr, stalen band, <40mm en niet te gek duur.
Hobby mag wat kosten, maar eigenlijk vind ik het zo qua waarde wel voldoende.
Eigenlijk was de Tissot PRX 35MM Automatic wel rrn goede kanshebber. Nét een tikkeltje klein wellicht, maar was lange tijd ook maar een gerucht. Verder niet echt direct iets wat mijn aandacht trok…
…Totdat het prachtige merk Nivada, naast de vele mooie horloges die ze in korte tijd hebben uitgebracht, met een geweldig vintage reissue uit 1977 kwam aanzetten!
Nivada Grenchen
Opgericht in 1926 in Grenchen, Zwitserland. Vooral bekend van de Antarctic & Chronomaster Aviator Sea Diver-collecties welke in de jaren 50 en 60 zijn geproduceerd.
In 2018 is Nivada Grenchen opnieuw opgestart met als doel het erfgoed en de ontwerpen die Nivada destijds maakten, weer tot leven te brengen.
… en wat is dat goed gelukt!
En hier hebben ze recent een nieuwe aan toegevoegd. De F77. Een reissue van het model uit '77. Zeer getrouw aan zijn vintage voorganger en kenmerkend voor het tijdperk: volledig staal, sportief, scherpe kast, facetten, getextureerde wijzerplaat en natuurlijk de geïntegreerde bracelet. De vintage-variant is ongeveer 38mm, de reissue is 37mm.
De reissue is uitgebracht in (tot nu toe) zwart en blauwe wijzerplaat, mét of zonder datum.
De kwaliteit en de wijzerplaat hebben mij echt verbaasd. Nivada is zeker een merk wat heerlijk aan de weg aan het timmeren is met deze gave reissues!
Hierbij de plaatjes van mijn geweldige aankoop: