NA 'Royal Oak' Nivada F77

Goedemiddag horlogeforum!

Lange tijd geleden dat ik een nieuw aankooptopic heb gemaakt. Mijn collectie bestaat uit normaliter uit 4 horloges met een side-collectie (2x Casio & Moonswatch).

Al enige tijd heb ik een leeg plekje naast de Glycine Airman (reissue), vintage Datejust en vintage Tag Heuer (m’n Wolfie). Ik was lang op zoek naar een horloge met blauwe wijzerplaat, 100m wr, stalen band, <40mm en niet te gek duur.
Hobby mag wat kosten, maar eigenlijk vind ik het zo qua waarde wel voldoende.

Eigenlijk was de Tissot PRX 35MM Automatic wel rrn goede kanshebber. Nét een tikkeltje klein wellicht, maar was lange tijd ook maar een gerucht. Verder niet echt direct iets wat mijn aandacht trok…

…Totdat het prachtige merk Nivada, naast de vele mooie horloges die ze in korte tijd hebben uitgebracht, met een geweldig vintage reissue uit 1977 kwam aanzetten!

Nivada Grenchen
Opgericht in 1926 in Grenchen, Zwitserland. Vooral bekend van de Antarctic & Chronomaster Aviator Sea Diver-collecties welke in de jaren 50 en 60 zijn geproduceerd.

4_1_0a703f6a-5718-4dff-94be-506f39a392b0_1080x

5_1_1080x

In 2018 is Nivada Grenchen opnieuw opgestart met als doel het erfgoed en de ontwerpen die Nivada destijds maakten, weer tot leven te brengen.

… en wat is dat goed gelukt!

En hier hebben ze recent een nieuwe aan toegevoegd. De F77. Een reissue van het model uit '77. Zeer getrouw aan zijn vintage voorganger en kenmerkend voor het tijdperk: volledig staal, sportief, scherpe kast, facetten, getextureerde wijzerplaat en natuurlijk de geïntegreerde bracelet. De vintage-variant is ongeveer 38mm, de reissue is 37mm.

De reissue is uitgebracht in (tot nu toe) zwart en blauwe wijzerplaat, mét of zonder datum.

De kwaliteit en de wijzerplaat hebben mij echt verbaasd. Nivada is zeker een merk wat heerlijk aan de weg aan het timmeren is met deze gave reissues!
Hierbij de plaatjes van mijn geweldige aankoop:

141 likes

Vette aankoop, geniet ervan!

1 like

Toffe wijzerplaat wel! Verslijt hem in goede gezondheid.

1 like

Mooie stalen sports watch, en mooi vastgelegd (die vette indices…).
Ken Nivada eigenlijk niet goed, dank voor het stukje historie erbij.
Mooie aankoop, geniet ervan!

Edit: Maakt je toch al gevarieerde collectie compleet :ok_hand:

1 like

dat is inderdaad een klapper van formaat :+1:
werkelijk een prachtig exemplaar :star_struck:
geniet ervan,
draag hem met plezier

1 like

Wat een ontzettend gave collectie heb je en wat een prachtige aanvulling! Ik vind het een erg mooi kwartet/geheel! Geniet ervan!

1 like

Hele mooie! Gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Ziet er heel tof uit! :grin: :ok_hand: En ook een goede timing met dit weer… want in het zonnetje doet deze plaat het erg goed zo te zien. :beach_umbrella:

Mooi ook dat bolle glaasje vanaf het zij-aanzicht. :clap:

1 like

Gaaf man, leuk om te lezen ook! Gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Mooi hoor….en de schroefjes in de bezel ook mooi symmetrisch uitgelijnd :+1:

2 likes

Mooi man, een prachtige keuze :ok_hand:Genieten niet met mate ,maar volop ! :+1:

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze sprankelende aanwinst!!
Ik wens je er een levenslustige tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Tof ding, proficiat

1 like

Sowieso een leuk merk, Nivada! En dit model vind ik ook geslaagd, met een heel vette wijzerplaat, trouwens! Gefeliciteerd! Leuk verhaal, ook! :+1:

Maareh, wat apart dat

Verder niet erg ofzo. Maar de meeste reissues worden juist een maatje groter gemaakt. Vind ik vaak jammer.
Nou ja anyways, geniet ervan!

1 like

Ik was er blij mee, want klopt: meestal worden ze groter. De maker gaf aan dat hij 37mm perfect vond voor dit model en ik stem daar mee in :sunglasses:

1 like

Mooie collectie en supermooie Nivada :+1:
Leuk dat je ook een stukje historie hebt verteld.

1 like

Meneer is een fijnproever :ok_hand:. Zoals gezegd, prachtige aanwinst.

1 like

Heel mooi die wijzerplaat :ok_hand:t2: gefeliciteerd!

1 like

Heel mooi! Veel draagplezier.

1 like

Erg leuk en originele mix van designelementen :ok_hand:t3: Gefeliciteerd :partying_face:

1 like