Zo in de herfstvakantie, met het echte herfstweer, aan het rondstruinen op internet kwam ik het volgende horloge tegen bij Catawiki. De RSW Nazca Valjoux automatic met als referentienummer RSW4450B-SL-2.
Eerst maar eens verdiept in het merk RSW. OP hun site https://www.rswswiss.com/ het eea aan informatie gezien, maar overtuigde mij nog niet. maar toch de gok gewaagd.
Een bod geplaatst op afgelopen maandag, de veiling gewonnen en gisteren avond al binnen. TOP.
Ziet er prachtig uit ondanks zijn grootte (kastmaat: 48 mm, 52 mm met de kroon, dikte 14 mm), draagt hij imo niet te groot. Komt ook door de afschuinende lugs. Zat bij aankomst een zwarte band op met gespsluiting. Gelijk gewisseld naar een bruine band met een vouwsluiting. Dat vind ik toch makkelijker dan een gespsluiting.
Die RSW blijft wel even. De foto’s:
Dag Ferry,
Dank voor je reactie. Ik heb een polsmaat van 20,5, dus past prima. Draagt echter kleiner voor mijn gevoel dan 48mm. Zwarte band komt eraan met vouwsluiting. Had geen mooie passende liggen dus…
Foto volgt later vandaag.
Gr. Karel
Deze RSW heb ik ook maar dan wet metalen band. Waar heeft u de lederen band gekocht??
De 48mm is voor mij eigenlijk wel te groot maar oversize is heel normaal tegenwoordig! (hoop ik)